Brändikäsikirja: Classic Pizza Restaurant
Mirjamo, Janette (2021)
Mirjamo, Janette
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052611440
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052611440
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Classic Pizza Restaurantille brändikäsikirja. Brändikäsikirja haluttiin luoda helpottamaan yrityksen brändikehitystä, sisäistä sekä ulkoista viestintää, luomaan yrityksen työntekijöille selvempää kuvaa yrityksen ilmeestä sekä auttamaan ulkopuolisia tahoja tekemään muun muassa brändin ilmeen mukaisia materiaaleja. Opinnäytetyön lopputuotteena syntyi 28 sivuinen brändikäsikirja.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus sisältää graafisen ohjeistuksen ja brändikäsikirjan peruselementtien tietoperustan ja elementtien tarkoituksien sekä merkitysten avaamisen. Empiirisessä osassa käydään läpi yrityksen materiaalit, joita sovellettiin työssä sekä esitellään itse brändikäsikirja perusteellisesti aihe aiheelta.
Brändikäsikirja rakennettiin yrityksen näköiseksi, ja siinä on käyty läpi yrityksen bränditarina, asiakaslupaus, logon käyttö, typografia, visuaalinen ilme, sosiaalisen median ilme ja ohjeet ilmeen ylläpitoon, kuvamaailma sekä mainosmateriaalit.
Graafiset elementit on brändikäsikirjassa käyty läpi pinnallisesti. Sosiaalisen median ilmeen ohjeistus on rajattu ja tiivistetty muun muassa vain yleiseen sosiaalisen median ilmeeseen visuaalisesti. Kuvamaailma on käyty konseptin omaisesti läpi peilaten yrityksen arvoja ja lupauksia. Mainosmateriaalit on esitelty Word- ja PowerPoint-pohjina, joiden avulla yrityksen työntekijät voivat tehdä parempaa viestintää niin ulkoisesti kuin sisäisestikin.
Brändikäsikirjan suunnittelu alkoi jo tammikuussa 2021 ja koko opinnäytetyö saatiin valmiiksi toukokuussa 2021.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus sisältää graafisen ohjeistuksen ja brändikäsikirjan peruselementtien tietoperustan ja elementtien tarkoituksien sekä merkitysten avaamisen. Empiirisessä osassa käydään läpi yrityksen materiaalit, joita sovellettiin työssä sekä esitellään itse brändikäsikirja perusteellisesti aihe aiheelta.
Brändikäsikirja rakennettiin yrityksen näköiseksi, ja siinä on käyty läpi yrityksen bränditarina, asiakaslupaus, logon käyttö, typografia, visuaalinen ilme, sosiaalisen median ilme ja ohjeet ilmeen ylläpitoon, kuvamaailma sekä mainosmateriaalit.
Graafiset elementit on brändikäsikirjassa käyty läpi pinnallisesti. Sosiaalisen median ilmeen ohjeistus on rajattu ja tiivistetty muun muassa vain yleiseen sosiaalisen median ilmeeseen visuaalisesti. Kuvamaailma on käyty konseptin omaisesti läpi peilaten yrityksen arvoja ja lupauksia. Mainosmateriaalit on esitelty Word- ja PowerPoint-pohjina, joiden avulla yrityksen työntekijät voivat tehdä parempaa viestintää niin ulkoisesti kuin sisäisestikin.
Brändikäsikirjan suunnittelu alkoi jo tammikuussa 2021 ja koko opinnäytetyö saatiin valmiiksi toukokuussa 2021.