Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Livewire sähkömoottoripyörän vaikutus Harley-Davidson brändiin

Kontturi, Janne (2021)

 
Avaa tiedosto
Livewire sähkömoottoripyörän vaikutus Harley-Davidson brändiin.pdf (708.2Kt)
Lataukset: 


Kontturi, Janne
2021
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052611588
Tiivistelmä
Tämän tutkimustyyppisen opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää uuden Harley Davidson Livewire -sähkömoottoripyörän vaikutuksia moottoripyöräharrastajien mielikuvaan Harley Davidsonin brändistä sekä mahdollisia pyörän ostoaikomuksia. Lisäksi opinnäytetyössä selvitettiin Livewire -sähkömoottoripyörän tuomia uusia asiakassegmenttejä.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään brändiä ja brändimielikuviin vaikuttavia vaikutta via tekijöitä, kuluttajakäyttäytymistä ja ostopäätöksen tekoon vaikuttavia tekijöitä tai niiden puutteita. Tietoperustassa esitellään myös kuluttajakäyttäytymisestä aiemmin tehtyjä tutkimuksia, joiden tuloksia peilataan tässä tutkimuksessa saatuihin tuloksiin.
Työ pohjautuu kvantitatiiviseen, verkossa täytettyyn kyselytutkimukseen, joka toteutettiin moottoripyöräharrastajista koostuvassa Facebook -ryhmässä heinäkuussa 2020. Verkkokyselylomake koostui sekä avoimista-, että monivalintakysymyksistä sekä asteikkoihin perustuvista kysymyksistä. Opinnäytetyössä on avattu ja analysoitu näitä vastauksia, lisäksi työhön on kyselytutkimuksen lisäksi kerätty aiheeseen liittyvää teoriatietoa erilaisista lähteistä.
Sähköpyörän tulo markkinoille ei vaikuta valtaosan vastaajista mielestä Harley-Davidsonin kannattavuuteen. Ekologiasilla arvoilla ei koeta olevan niin suurta merkitystä moottoripyörän valintakriteereissä. Ostamisen esteinä pidettiin hintaa, toimintasädettä, latauspisteitä, äänettömyyttä ja imagoa.
Harley Davidsson yrityksenä on ottanut rohkean askeleen ollessaan ensimmäisten sähkömoottoripyörä valmistajien joukossa. Kuluttajakäyttäytymisen muutos vaatii aikaa sekä asiakkailta että yritykseltä. Muutos on tulossa, mutta hitaasti unohtamatta perinteisimpiä asiakkaita.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste