Osallistujamäärän, tunnettavuuden ja sitovuuden kasvattaminen sosiaalisen median kampanjan avulla – Case Pohjanmaan Maanpuolustuspiiri
Kokko, Kaisa-Marja (2021)
Kokko, Kaisa-Marja
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052611435
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052611435
Tiivistelmä
Kampanjointi on yritysviestintää. Sillä pyritään saamaan aikaan sille erikseen asetettuja tavotteita. Kampanjat suunnitellaan kohderyhmän, tavoitteiden ja käytettävissä olevan budjetin mukaan. Tämän produktiomuotoisen opinnäytetyön lähtökohtana oli toimeksiantajaosapuolen, Maanpuolustuskoulutuksen Pohjanmaan Maanpuolustuspiirin tarve parantaa kesän 2021 kurssien markkinointia kampanjoinnilla. Kurssimarkkinoinnin kampanjan tavoitteena oli kurssien osallistujamäärän ja Pohjanmaan Maanpuolustuspiirin toiminnan tunnettavuuden kasvattaminen sekä halutun kohderyhmän tavoittaminen.
Opinnäytetyön kirjallisessa osuudessa käsitellään kampanjan sekä sen graafisen ilmeen suunnitteluun tarvittavia alkutekijöitä sekä sosiaalisen median tavoittavuutta. Työ sisältää Pohjanmaan Maanpuolustuspiirin kurssikampanjan suunnitelman, sekä kuvauksen, miten kampanja ja sen mainokset käytännössä toteutettiin. Produktion lopputuotteena syntyi kolme viikkoa kestänyt verkkoon painottunut kampanja. Kampanjan tuloksia mitattiin sosiaalisen median tarjoaman tiedon perusteella.
Opinnäytetyön kirjallisessa osuudessa käsitellään kampanjan sekä sen graafisen ilmeen suunnitteluun tarvittavia alkutekijöitä sekä sosiaalisen median tavoittavuutta. Työ sisältää Pohjanmaan Maanpuolustuspiirin kurssikampanjan suunnitelman, sekä kuvauksen, miten kampanja ja sen mainokset käytännössä toteutettiin. Produktion lopputuotteena syntyi kolme viikkoa kestänyt verkkoon painottunut kampanja. Kampanjan tuloksia mitattiin sosiaalisen median tarjoaman tiedon perusteella.