Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hotellin identiteetin kiteytys Radisson Blu Seaside Hotelissa

Ahola, Sara (2021)

 
Avaa tiedosto
Hotellin identiteetin kiteytys Radisson Blu Seaside Hotelissa (1.130Mt)
Lataukset: 


Ahola, Sara
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052711645
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, minkälainen on Radisson Blu Seasiden identiteetti ja kuinka se näkyy henkilökunnalle. Olennaista oli myös selvittää miten hotellin identiteetti näkyy asiakkaille. Tavoitteena oli laatia hissipuhe ja ajatuskartta hotellin identiteetistä, joita voidaan hyödyntää henkilökuntaa perehdyttäessä hotellin identiteettiin. Toisena tutkimuksen tavoitteena oli löytää konkreettisia ideoita hotellin johdolle, kuinka identiteetti voidaan jalkauttaa henkilökunnalle.

Opinnäytetyö on toteutettu kvalitatiivisella tutkimusmenetelmänä, jossa yhteensä kymmenen henkilökunnan ja johdon jäsentä ovat vastanneet kyselylomakkeeseen. Kysely on toteutettu vuoden 2021 maaliskuun aikana. Toisena tutkimustapana on käytetty havainnointia, jossa toimintaympäristöä on havainnoitu vuoden 2020 keväällä. Kerätyn aineiston perusteella on tehty johtopäätöksiä hyödyntäen teoreettista viitekehystä.

Tutkimusaineistosta selvisi, että hotellin henkilökunta on hyvin samaa mieltä siitä, minkälainen hotelli Radisson Blu Seaside on. Tutkimuksessa nousi hyvin paljon samoja adjektiiveja hotellista esille. Henkilökunta oli melko yhtä mieltä siitä, että toivoisi johdolta selkeämpää viestintää hotellin identiteetistä. Henkilökunta kokee että identiteetistä ei viestitä tarpeeksi, sen sijaan brändistä viestiminen on riittävää. Kyselytutkimuksessa selvisi myös, että perehdyttämisen materiaali hotellin historiasta ja identiteetistä ei ole riittävästi tai se ei ole yhtenäistä. Aineiston pohjalta on rakennettu hotellin identiteettiä.

Tutkimustulosten ja johtopäätösten perusteella tehtiin Radisson Blu Seasiden hissipuhe ja ajatuskartta identiteetistä osaksi perehdyttämismateriaalia. Kohdeyritykselle pohdittiin myös konkreettisia ideoita siitä, kuinka hotellin identiteetti voidaan jalkauttaa henkilökunnalle. Tutkimustulosten pohjalta laadittuja ideoita voidaan hyödyntää soveltaen myös muissa Radisson Blu hotelliketjun hotelleissa Suomessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste