Työntekijänä ammattikorkeakoulun helpdeskissä
Saras, Joakim (2021)
Saras, Joakim
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052711706
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052711706
Tiivistelmä
Tässä päiväkirjaopinnäytetyössä kuvataan työntekijän roolia helpdesk -työntekijänä ammattikorkeakoulussa. Päiväkirjan osuus tulee ajoittumaan ajanjaksolle 1.3.2021 – 10.5.2021. Päiväkirjan lisäksi opinnäytetyöhön kuuluu johdanto, alkutilanteen analyysi, viikoittaisin tehtävät viikkoanalyysit ja lopussa pohdinta, sekä päätelmä.
Työskentelen opinnäytetyön aikana suomalaisessa ammattikorkeakoulussa osana IT-helpdeskiä. Yrityksessä on noin 650 työntekijää ja 11 000 oppilasta, jotka sijoittuvat viidelle eri kampukselle.
Helpdesk -työntekijän rooliin kuuluvat erilaiset työtehtävät, mutta ensisijaista työtä on kuitenkin asiakaspalvelu. Opinnäytetyössä tarkastellaan työntekijän roolia keskeisessä asemassa asiakaspalvelun piirissä, sekä erilaisia työtehtäviä IT-tuen piirissä. Työperiodin aikana tullaan myös ottamaan osaa erilaisiin projektitöihin, sekä yleiseen kampusten ylläpitoon.
Opinnäytetyötä täydentävät lopussa olevat päätelmät sekä pohdinta menneestä työstä. Päätelmässä koitetaan keskittyä tapahtuneeseen kehitykseen työntekijänä IT-palveluissa, henkiseen kehittymiseen sekä kertaamaan opittuja asioita. Pohdinnan yhteydessä käydään reflektointia harjoittelusta ja siitä saaduista hyödyistä.
Työskentelen opinnäytetyön aikana suomalaisessa ammattikorkeakoulussa osana IT-helpdeskiä. Yrityksessä on noin 650 työntekijää ja 11 000 oppilasta, jotka sijoittuvat viidelle eri kampukselle.
Helpdesk -työntekijän rooliin kuuluvat erilaiset työtehtävät, mutta ensisijaista työtä on kuitenkin asiakaspalvelu. Opinnäytetyössä tarkastellaan työntekijän roolia keskeisessä asemassa asiakaspalvelun piirissä, sekä erilaisia työtehtäviä IT-tuen piirissä. Työperiodin aikana tullaan myös ottamaan osaa erilaisiin projektitöihin, sekä yleiseen kampusten ylläpitoon.
Opinnäytetyötä täydentävät lopussa olevat päätelmät sekä pohdinta menneestä työstä. Päätelmässä koitetaan keskittyä tapahtuneeseen kehitykseen työntekijänä IT-palveluissa, henkiseen kehittymiseen sekä kertaamaan opittuja asioita. Pohdinnan yhteydessä käydään reflektointia harjoittelusta ja siitä saaduista hyödyistä.