Analysis of Marketing in Britain for Finnish Higher Educational Sector
Laahanen, Riina (2021)
Lataukset:
Laahanen, Riina
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052711694
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052711694
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Hämeen ammattikorkeakoululle (HAMK). Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia ulkomailla opiskelevien brittiläisten opiskelijoiden ominaispiirteitä. Työssä tutkitaan erityisesti, millaiset markkinointikäytännöt voisivat houkutella lisää brittiläisiä opiskelijoita hakemaan HAMKiin. Britanniasta tulee suhteellisen pieni määrä opiskelijoita HAMKiin opiskelemaan, ja tässä opinnäytetyössä tutkitaan ilmiön syitä ja ratkaisuja.
Opinnäytetyössä tutkitaan brittiläisten ulkomaisten opiskelijoiden mieltymyksiä ja liikkumista sekä opiskelijamarkkinoita Yhdistyneessä kuningaskunnassa. On myös tärkeää ymmärtää miten ulkomaisten opiskelijat tulevat Suomeen ja kuinka Brittiläiset opiskelijat matkustavat Suomeen verrattuna muihin kansainvälisiin opiskelijoihin. Opinnäytetyössä tutkitaan asiakkaan profiilia, asiakasmatkaa ja uramahdollisuuksia sekä Suomessa että Britanniassa. Tutkimus sisältää myös tilastotietoa Britannian korkeakoulujen sisäisistä markkinoista ja tyypillisestä brittiläisestä opiskelijasta. Kvantitatiivinen ja laadullinen tutkimus tukevat ratkaisujen laatimista markkinointikäytäntöihin ja luomaan syvällisempää analyysia tutkimusmateriaalin ohella.
Tutkimuksen mukaan brittiläiset opiskelijat eivät ole kovin tietoisia suomalaisesta koulutuksesta ja kulttuurista. Brittiläisten opiskelijoiden syyt ulkomaiseen opiskeluun ovat kielitaito, kulttuuri, aktiivinen opiskelijaelämä ja korkeakoulun maine. Akateeminen kirjallisuus ja tutkimustulokset vahvistavat, että opiskelijat pitävät kansainvälisiä opintoja kalliina. Brittiläiset opiskelijat arvioivat, että Yhdistyneen kuningaskunnan työnantajat arvostavat englanninkielisistä maista hankittuja tutkintoja. HAMKin on kiinnitettävä huomiota tietoisuuteen Suomesta ja yritettävä mainostaa Suomea opiskelukohteena. Yhteistyö muiden oppilaitosten kanssa ja kohdennettu markkinointi saattavat tuoda lisää opiskelijoita Iso-Britanniasta
Opinnäytetyössä tutkitaan brittiläisten ulkomaisten opiskelijoiden mieltymyksiä ja liikkumista sekä opiskelijamarkkinoita Yhdistyneessä kuningaskunnassa. On myös tärkeää ymmärtää miten ulkomaisten opiskelijat tulevat Suomeen ja kuinka Brittiläiset opiskelijat matkustavat Suomeen verrattuna muihin kansainvälisiin opiskelijoihin. Opinnäytetyössä tutkitaan asiakkaan profiilia, asiakasmatkaa ja uramahdollisuuksia sekä Suomessa että Britanniassa. Tutkimus sisältää myös tilastotietoa Britannian korkeakoulujen sisäisistä markkinoista ja tyypillisestä brittiläisestä opiskelijasta. Kvantitatiivinen ja laadullinen tutkimus tukevat ratkaisujen laatimista markkinointikäytäntöihin ja luomaan syvällisempää analyysia tutkimusmateriaalin ohella.
Tutkimuksen mukaan brittiläiset opiskelijat eivät ole kovin tietoisia suomalaisesta koulutuksesta ja kulttuurista. Brittiläisten opiskelijoiden syyt ulkomaiseen opiskeluun ovat kielitaito, kulttuuri, aktiivinen opiskelijaelämä ja korkeakoulun maine. Akateeminen kirjallisuus ja tutkimustulokset vahvistavat, että opiskelijat pitävät kansainvälisiä opintoja kalliina. Brittiläiset opiskelijat arvioivat, että Yhdistyneen kuningaskunnan työnantajat arvostavat englanninkielisistä maista hankittuja tutkintoja. HAMKin on kiinnitettävä huomiota tietoisuuteen Suomesta ja yritettävä mainostaa Suomea opiskelukohteena. Yhteistyö muiden oppilaitosten kanssa ja kohdennettu markkinointi saattavat tuoda lisää opiskelijoita Iso-Britanniasta