Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Henkilöbrändäys sosiaalisessa mediassa

Isokorpi, Ella (2021)

 
Avaa tiedosto
Henkilöbrändäys sosiaalisessa mediassa (3.205Mt)
Lataukset: 


Isokorpi, Ella
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052712011
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä ohjeistetaan miten lähteä rakentamaan omaa henkilöbrändiä sosiaaliseen mediaan tai kehittää jo olemassa olevaa henkilöbrändiä. Lisäksi opinnäytetyössä tutkittiin mitä mahdollisuuksia hyvä henkilöbrändäys tuo tullessaan tai mitä haasteita voi kohdata oman henkilöbrändin rakentamisessa. Opinnäytetyössä tarkasteltiin suomalaisia vahvoja henkilöbrändejä ja vertailtiin niitä keskenään, jotta pystyttiin näkemään millä tavalla käytännössä joku henkilö on lähtenyt rakentamaan omaa henkilöbrändiä sosiaaliseen mediaan ja saavuttanut halutun lopputuloksen. Opinnäytetyössä tutustuttiin myös erilaisiin sosiaalisen median alustoihin, joihin on mahdollista lähteä luomaan omaa henkilöbrändiä. Opinnäytetyön tavoitteena on auttaa oman henkilöbrändin luomisessa tai jo valmiin henkilöbrändin kehittämisessä.

Opinnäytetyö on toiminnallinen. Opinnäytetyön aihetta tutkittiin laadullisen tutkimuksen avulla. Aiheesta löytyi paljon artikkeleja, kirjallisuutta sekä muuta valmista aineistoa, jota tutkittiin. Lisäksi opinnäytetyössä käytettiin muutamien tunnettujen somevaikuttajien sosiaalisen median profiileja observointia varten.

Tutkimuksessa selvisi, että sosiaalinen media tarjoaa monia erinomaisia alustoja henkilöbrändin rakentamiselle. Tutkimuksen pohjalta voidaan myös todeta, että hyvä henkilöbrändi on hyödyllinen niin yksilölle kuin yrityksellekin. Itse henkilöbrändin rakentaminen on kuitenkin haastavaa eikä tunnettua henkilöbrändiä pysty rakentamaan yhdessä yössä.
 
This thesis deals with how to start building your personal brand in social media or how to improve your already existing personal brand in social media. In this thesis I presented what opportunities good personal branding brings to people or what kind of challenges you may face when creating your own personal brand. The thesis examinates strong Finnish personal brands and compares them with each other in order to see in practice how strong personal brand has been built. In addition, the thesis explored various social media platforms where it is possible to start creating your own personal brand. The aim of the thesis is to help create a personal brand on social media or develop an already existing personal brand.

This thesis is functional. The topic of this thesis was studied with qualitative research. A lot of articles, literature and other ready-made material were founded of the topic. Moreover, the thesis used observation research to study already existing personal brands.

The study found that social media provides many excellent platforms to create a personal brand. Based on the research we can make a conclusion that a good personal brand is as useful for the individual as for the firm. However, building a personal brand is demanding and it can not be built in overnight.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste