Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändin tuominen Suomen markkinoille

Haaparanta, Laura (2021)

Avaa tiedosto
haaparanta_laura.pdf (866.2Kt)
Lataukset: 


Haaparanta, Laura
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052711922
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tutkia brändin tuomista Suomen markkinoille. Työssä tutkittiin markkinoille tulemisen vaiheita sekä tekijöitä, jotka vaikuttavat markkinoille tuloon. Tarkoituksena oli etsiä vastaus kysymyksiin: Mitkä tekijät vaikuttavat brändin lanseeraamiseen, ja mitä toimia tulee tehdä, kun brändi tuodaan Suomen markkinoille?
Lähestymistapa tutkimukseen oli laadullinen. Tärkeimpiä tiedonkeräysmenetelmiä tutkimuksessa olivat havainnointi ja toissijainen materiaali, jota kerättiin muun muassa kirjoista, artikkeleista, blogeista ja uutisista.
Tutkimus toteutettiin brändimarkkinoinnin näkökulmasta. Työn teoriaosuudessa käsiteltiin brändin käsitystä, brändin rakennusta, lanseerausprosessia sekä markkinointia. Työssä oli tietoisesti rajattu pois kaikki brändin lanseeraamiseen liittyvät maahantuonnin logistiikkaan liittyvät aiheet.
Työssä tarkasteltiin brändimarkkinointia kahden esimerkkibrändin, Happy Socksin ja Fazerin, avulla. Työssä perehdyttiin etenkin Happy Socksin tarinaan ja Suomen markkinoille tuloon, sillä brändistä oli saatavilla yrityksen sisäistä tietoa. Happy Socksia verrattiin Fazeriin. Fazer on toiminut Suomen markkinoilla pitkään ja onnistunut rakentamaan menestyneen brändin.
Tutkimustuloksia verrattiin teoriaan ja lopputulos osoitti, että brändin markkinoille tuloon vaikuttaa moni asia ja lanseerausprosessi on pitkä ja monivaiheinen. Brändin onnistuneeseen markkinoille tuloon vaikuttavat muun muassa onnistunut brändääminen, monipuolinen markkinointi, sekä sinnikkyys ja rohkeus. Tavarantoimittajalla on merkittävä rooli lanseerausprosessissa. Tutkimuksessa saatiin myös selville, että suomalaiset arvostavat brändissä hyvää mainetta, luotettavuutta, ja vastuullisuutta.
 
The subject of this thesis was launching a brand to the Finnish market. Its purpose was to find answers to the following questions: What factors influence the launch of the brand and what actions should be done when bringing a new brand to the Finnish market.
Research was done from brand marketing perspective. The theory part of this thesis included subjects as brand, branding, marketing and launch process in general. Subjects as import, export and logistics was not included in this research.
The research was done mainly as secondary research. The approach to the research was qualitative and the main data collection methods was documentary analysis and observation. The data for the secondary research was collected from websites, news, articles, blogs, and books.
The research was done by using an example of two different brands, Happy Socks and Fazer. Main focus was in Happy Socks and its launching story, which was compared to Fazer. Fazer has succeeded in Finnish market with a long brand history.
Based on the theory and the empirical part, the research gave an overlook about launching a brand to the Finnish market. Brands launching can be affected by many factors and it is a long process. According to the research results, the main aspects that affect the launch process was effective branding, diverse marketing, courage and perseverance. The role of brand agency or supplier is significant in the process. The research results also addressed that main factors that Finnish consumers appreciate in a brand are reliability, reputation and responsibility.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste