Asiakastyytyväisyystutkimus : Case Porin Tennishalli Oy
Huhtala, Santeri (2021)
Huhtala, Santeri
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052711974
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052711974
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli tehdä asiakastyytyväisyystutkimus ja selvittää samalla mitkä eri tekijät vaikuttavat asiakkaiden mielipiteisiin tyytyväisyydestä. Tutkimus toteutettiin sähköisesti internetissä ja työn toimeksiantaja oli Porin Tennishalli Oy.
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Tennishallin palveluiden nykyistä tasoa sekä parantaa palveluiden laatua tutkimuksella. Tätä kautta yritykselle saatiin myös tuotettua erilaisia kehitysehdotuksia.
Opinnäytetyö rajataan viitekehyksessä teorian osalta. Työssä käytettiin tutkimusmenetelmänä sähköistä kyselylomaketta, jolla otanta (129 kpl) myös kerättiin. Työn teoriaosuuden kirjallisuus on kerätty erilaisista lähteistä, niin kirjoista kuin internetistäkin löytyvistä artikkeleista. Lähdeluettelo löytyy työn lopusta. Teoria osuudesta voi huomata, että kysely pohjautuu kolmeen eri aihealueeseen, jotka ovat asiakkuus, palvelu ja asiakastyytyväisyys.
Opinnäytetyön tutkimustuloksissa esiteltiin kyselystä ilmenneet, olennaiset kaaviot, jotka olivat relevantteja työn tavoitteen kannalta. Kaavioista selviää tämän hetken asiakkaiden tyytyväisyys sekä kehityskohteet. Kyselyn tuloksista selviää Tennishallin asiakkaiden tyytyväisyys hallin palveluihin tällä hetkellä sekä mitä voitaisiin asiakkaan näkökulmasta muuttaa. Asiakkaat valitsivat myös ensisijaisen lajinsa, jolloin saimme enemmän tietoa lajeista itsestään. Tutkimuksen johtopäätökset ja pohdinta löytyvät myös niille osoitetuista kappaleista työn lopussa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Tennishallin palveluiden nykyistä tasoa sekä parantaa palveluiden laatua tutkimuksella. Tätä kautta yritykselle saatiin myös tuotettua erilaisia kehitysehdotuksia.
Opinnäytetyö rajataan viitekehyksessä teorian osalta. Työssä käytettiin tutkimusmenetelmänä sähköistä kyselylomaketta, jolla otanta (129 kpl) myös kerättiin. Työn teoriaosuuden kirjallisuus on kerätty erilaisista lähteistä, niin kirjoista kuin internetistäkin löytyvistä artikkeleista. Lähdeluettelo löytyy työn lopusta. Teoria osuudesta voi huomata, että kysely pohjautuu kolmeen eri aihealueeseen, jotka ovat asiakkuus, palvelu ja asiakastyytyväisyys.
Opinnäytetyön tutkimustuloksissa esiteltiin kyselystä ilmenneet, olennaiset kaaviot, jotka olivat relevantteja työn tavoitteen kannalta. Kaavioista selviää tämän hetken asiakkaiden tyytyväisyys sekä kehityskohteet. Kyselyn tuloksista selviää Tennishallin asiakkaiden tyytyväisyys hallin palveluihin tällä hetkellä sekä mitä voitaisiin asiakkaan näkökulmasta muuttaa. Asiakkaat valitsivat myös ensisijaisen lajinsa, jolloin saimme enemmän tietoa lajeista itsestään. Tutkimuksen johtopäätökset ja pohdinta löytyvät myös niille osoitetuista kappaleista työn lopussa.