Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Unga manliga konsumenters uppfattningar om kosmetikmarknadsföring

Kojo, Ida (2021)

 
Avaa tiedosto
Unga manliga konsumenters uppfattningar om kosmetikmarknadsföring (2.994Mt)
Lataukset: 


Kojo, Ida
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052711888
Tiivistelmä
Denna studie behandlar forskningsfrågan hur manliga konsumenter uppfattar kosmetikmarknadsföring för män. I dagens läge, är det allt svårare att bryta sig in i kosmetikaindustrin och konkurrensen är hård och därför är det viktigt att bygga en heltäckande marknadsföringsstrategi för kosmetik och skönhetsprodukter, även för män. Men är det fortfarande en tabu? Syftet med denna undersökning är att få en helhetsbild över hur unga manliga konsumenter uppfattar marknadsföringen av kosmetika för män med hjälp av en kvalitativ undersökning. Undersökningen är utförd med hjälp av aktuell litteratur och intervjuer för att få en bättre uppfattning om respondenternas egna erfarenheter, åsikter och känslor. Teorin behandlar marknadsföring i allmänhet, social media- och influencermarknadsföring, könmarknadsföring, kosmetikmarknadsföring samt kosmetika för män. I empiriska delen intervjuades sju finlandssvenska män i åldern 25–35. Respondenterna berättade allmänt om deras erfarenheter, åsikter och känslor om kosmetik och kosmetikmarknadsföring inriktat för män. Det diskuterades även åsikter och känslor av konkreta kosmetik reklamer. Resultaten visade att det är väldigt viktigt att utföra en välplanerad marknadsföringsstrategi för att lyckas bryta sig in i kosmetikamarknaden.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste