Salon Palloilijat jalkapallon markkinointiviestintäsuunnitelma
Aho, Tomi (2021)
Aho, Tomi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052912402
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052912402
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli markkinointiviestintäsuunnitelman suunnittelu Salon Palloilijat ry:n jalkapallojaostolle. Työssä otetaan huomioon, sekä seuran junioreiden, että edustusjoukkueen markkinointiviestintä. Seuran viestintä ja markkinointi on ollut melko hajanaista ja varsinaista markkinointiviestintäsuunnitelmaa ei ole ollut. Työn tavoitteena oli saada aikaan suunnitelma, joka voidaan seurassa ottaa suoraan käyttöön ja josta olisi mahdollisimman paljon hyötyä tulevaisuudessa.
Työn sisältö koostuu kirjallisen aineiston pohjalta tehtyyn teoriaosuudesta, nykytilan selvityksestä, sekä toiminnallisesta osuudesta, jossa kerrotaan konkreettisia toimia seuran markkinointiviestinnän parantamiseksi. Teoriaosuudessa käydään läpi markkinointiviestin-nän suunnittelu, tavoitteet, toteutus ja arviointi. Tämän lisäksi työssä perehdytään urheilumarkkinoinnin erityispiirteisiin, kuten sponsorointiin ja seurabrändiin.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa asetetaan seuran markkinointiviestinnän tavoitteet ja kerrotaan konkreettisia ratkaisuja haluttuun päämäärään pääsemiseksi. Käydään läpi kanavat, joita tullaan käyttämään seuran markkinointiviestinnässä ja mitä halutaan viestiä. Myös kohderyhmät, kenellä halutaan viestiä, selvitetään.
Työn sisältö koostuu kirjallisen aineiston pohjalta tehtyyn teoriaosuudesta, nykytilan selvityksestä, sekä toiminnallisesta osuudesta, jossa kerrotaan konkreettisia toimia seuran markkinointiviestinnän parantamiseksi. Teoriaosuudessa käydään läpi markkinointiviestin-nän suunnittelu, tavoitteet, toteutus ja arviointi. Tämän lisäksi työssä perehdytään urheilumarkkinoinnin erityispiirteisiin, kuten sponsorointiin ja seurabrändiin.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa asetetaan seuran markkinointiviestinnän tavoitteet ja kerrotaan konkreettisia ratkaisuja haluttuun päämäärään pääsemiseksi. Käydään läpi kanavat, joita tullaan käyttämään seuran markkinointiviestinnässä ja mitä halutaan viestiä. Myös kohderyhmät, kenellä halutaan viestiä, selvitetään.