Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Alajärven Tassutiimi ry:n markkinointiviestinnän kehittäminen

Nousiainen, Tiina (2021)

 
Avaa tiedosto
Tiina Nousiainen.pdf (1.350Mt)
Lataukset: 


Nousiainen, Tiina
2021
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052812350
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Alajärven Tassutiimi ry:n markkinointiviestintää. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli toteuttaa kissan hankkineille asiakkaille myyntiprosessiin ja markkinointiviestintään liittyvä kvalitatiivinen tutkimus. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli perehtyä markkinointiviestinnän keinoihin ja suunnitteluprosessiin. Opinnäytetyön kolmantena tavoitteena oli luoda toimeksiantajayhdistykselle markkinointiviestintäsuunnitelma. Opinnäytetyön empiirinen osuus toteutettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää käyttäen. Tutkimusmenetelmänä käytettiin teemahaastattelua, jossa oli puolistrukturoituja haastattelukysymyksiä. Haastatteluun saatiin vastauksia yhteensä 8 osallistujalta ja nämä vastaukset toimivat koko opinnäytetyön perustana. Tutkimustulosten perusteella keskeisimpänä kehittämiskohteena nousi esille markkinointiviestinnän monipuolistaminen sisällön, kuten kuvien, tarinoiden ja videoiden avulla. Lisäksi tutkimuksen perusteella esiin tullut asiakkaiden tarve vastuulliseen toimintaan ja vastuullisen hankintaan on tekijä, joka kannattaa huomioida markkinointiviestinnän suunnittelussa. Tutkimus tarjoaa monipuolisesti huomioita, ehdotelmia ja keinoja, joiden avulla toimeksiantajan markkinointiviestinnän kehittäminen on mahdollista. Opinnäytetyön teoriaosuuden ja empiirisen osuuden perusteella toimeksiantajayhdistykselle tehtiin markkinointiviestintäsuunnitelma, johon sisältyy markkinointiviestinnän vuosikello. Markkinointiviestinnän vuosikello on kuukausikohtainen ja se rakentuu erilaisten ajankohtaisten teemojen ympärille. Vuosikellossa on esitetty markkinointiviestinnän ajoitus, toteutustavat ja käytetyt kanavat, kohderyhmät, tavoitteet sekä seurantamittarit.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste