Brändiperehdytys Radisson Blu Seaside vastaanotto
Ihanainen, Ella (2021)
Ihanainen, Ella
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052912407
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052912407
Tiivistelmä
Perehdytys on erittäin merkittävä asia uudelle työntekijälle ja brändin näkökulma siihen on hyvin ajankohtainen. Hyvällä brändiperehdytyksellä työntekijä omaksuu brändiin liittyvät arvot, vision ja palvelukulttuurin, joita pystyy hyödyntämään omassa työnteossaan. Aiheen ajankohtaisuus on erityisen korkealla tällä hetkellä, sillä yrityksien brändin perehdyttäminen auttaa erottautumaan muista yrityksistä.
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Radisson Blu Seaside hotellille. Opinnäytetyön tarkoi-tuksena on selvittää miten Radisson Blu Seasiden vastaanottotyöntekijöiden brändiperehdy-tys vastaa johdon käsitystä brändiperehdytyksestä. Tutkimuksessa selvitetään, miten johto kokee brändiperehdytyksen ja minkälainen sen pitäisi olla. Lisäksi selvitetään millaisena vastaanottotyöntekijät brändiperehdytyksen kokevat. Johdon ja työntekijöiden haastattelui-den vertailun avulla saadaan tietää, vastaako johdon näkemys työntekijöiden kokemuksiin ja haastatteluiden avulla laaditaan kehitysehdotuksia Radisson Blu:n brändin perehdytyk-seen. Tutkimuksessani keskityn brändiperehdyttämiseen vahvasti perehdyttämisen näkö-kulmasta.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena ja aineisto kerättiin puolistrukturoitua teemahaastattelua hyödyntäen. Johdosta haastateltiin 1 henkilöä ja vastaanotontyöntekijöis-tä 4 henkilöä. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys koostui perehdytyksestä ja siinä käsitel-lään kattavasti perehdytysprosessin eri vaiheet ja siihen vaikuttavat tekijät.
Johdon ja työntekijöiden haastattelut toivat esiin brändiperehdyttämisen tärkeyttä ja kehi-tyskohtia. Brändiperehdytyksen tutkimustulosten mukaan brändiperehdytykseen pitäisi keskittyä enemmän ja syvällisemmin. Työntekijät kokevat brändiperehdytyksen tärkeänä ja kokevat, että olisi tärkeää saada siitä enemmän tietoa ja materiaalia. Lopuksi tutkimuksessa saatujen tuloksien avulla laadittiin jatkotutkimusehdotus brändiperehdytykselle Radisson Blu Seasidessa.
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Radisson Blu Seaside hotellille. Opinnäytetyön tarkoi-tuksena on selvittää miten Radisson Blu Seasiden vastaanottotyöntekijöiden brändiperehdy-tys vastaa johdon käsitystä brändiperehdytyksestä. Tutkimuksessa selvitetään, miten johto kokee brändiperehdytyksen ja minkälainen sen pitäisi olla. Lisäksi selvitetään millaisena vastaanottotyöntekijät brändiperehdytyksen kokevat. Johdon ja työntekijöiden haastattelui-den vertailun avulla saadaan tietää, vastaako johdon näkemys työntekijöiden kokemuksiin ja haastatteluiden avulla laaditaan kehitysehdotuksia Radisson Blu:n brändin perehdytyk-seen. Tutkimuksessani keskityn brändiperehdyttämiseen vahvasti perehdyttämisen näkö-kulmasta.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena ja aineisto kerättiin puolistrukturoitua teemahaastattelua hyödyntäen. Johdosta haastateltiin 1 henkilöä ja vastaanotontyöntekijöis-tä 4 henkilöä. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys koostui perehdytyksestä ja siinä käsitel-lään kattavasti perehdytysprosessin eri vaiheet ja siihen vaikuttavat tekijät.
Johdon ja työntekijöiden haastattelut toivat esiin brändiperehdyttämisen tärkeyttä ja kehi-tyskohtia. Brändiperehdytyksen tutkimustulosten mukaan brändiperehdytykseen pitäisi keskittyä enemmän ja syvällisemmin. Työntekijät kokevat brändiperehdytyksen tärkeänä ja kokevat, että olisi tärkeää saada siitä enemmän tietoa ja materiaalia. Lopuksi tutkimuksessa saatujen tuloksien avulla laadittiin jatkotutkimusehdotus brändiperehdytykselle Radisson Blu Seasidessa.