Verkkosivut osana markkinointi-viestintää : Case: Asennuspalvelu KOPPI Oy:n vuokramökki Lumopirtti
Koppi, Pinja (2021)
Koppi, Pinja
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021053012571
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021053012571
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee verkkosivuja osana markkinointiviestintää. Kyseinen työ on toiminnallinen opinnäytetyö eli valmis tuotos on verkkosivut vuokrattavalle mökille. Työn perimmäisenä tavoitteena oli pitkällä aikavälillä saada lisää näkyvyyttä vuokrattavalle mökille, kun taas tehtävänä oli luoda responsiiviset verkkosivut, joista on hyötyä tulevaisuutta ajatellen markkinoinnin näkökulmasta. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu kahdesta osasta, joista ensimmäinen käsittelee markkinointiviestintää ja toinen osa verkkosivuja.
Työn empiirisessä osassa verkkosivujen layoutin suunnitteluun pääsi osallistumaan mahdolliset asiakkaat. A/B testauksen avulla selvitettiin, minkälainen layout verkkosivuille tehdään. Vastaukset perustuivat mahdollisten asiakkaiden omiin mieltymyksiin, mutta tulos oli erittäin yksipuolinen ja lopullisen layoutin päättäminen oli siksi helppoa. Layout suunnitelmaa kehitettiin vielä hieman lisää ruudukon avulla, eli luotiin niin sanottu grid layout, mikä auttaa verkkosivujen lopullisessa sommittelussa.
Tuotoksena syntyi verkkosivut, teorian ja mahdollisten asiakkaiden antamien kommenttien perusteella. Verkkosivuja on tarkoitus lähteä kehittämään parempaan suuntaan, mutta jo nyt ne toimivat hyvänä markkinointiviestinnän keinona. Johtopäätöksenä voidaan todeta, että verkkosivuihin kannattaa panostaa, hyvänä markkinointiviestinnän keinona.
Työn empiirisessä osassa verkkosivujen layoutin suunnitteluun pääsi osallistumaan mahdolliset asiakkaat. A/B testauksen avulla selvitettiin, minkälainen layout verkkosivuille tehdään. Vastaukset perustuivat mahdollisten asiakkaiden omiin mieltymyksiin, mutta tulos oli erittäin yksipuolinen ja lopullisen layoutin päättäminen oli siksi helppoa. Layout suunnitelmaa kehitettiin vielä hieman lisää ruudukon avulla, eli luotiin niin sanottu grid layout, mikä auttaa verkkosivujen lopullisessa sommittelussa.
Tuotoksena syntyi verkkosivut, teorian ja mahdollisten asiakkaiden antamien kommenttien perusteella. Verkkosivuja on tarkoitus lähteä kehittämään parempaan suuntaan, mutta jo nyt ne toimivat hyvänä markkinointiviestinnän keinona. Johtopäätöksenä voidaan todeta, että verkkosivuihin kannattaa panostaa, hyvänä markkinointiviestinnän keinona.