Pienyrityksen verkkosivut nykypäivänä : suunnittelu ja rakentaminen
Valtonen, Petteri (2021)
Valtonen, Petteri
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021053112670
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021053112670
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä ja se tehtiin toimeksiantona Vaateliike Huuskan kanssa. Opinnäytetyön aihe tuli tarpeesta kehittää yrityksen verkkosivuja nykypäivään. Opinnäytetyön tavoitteena oli perehtyä pienyritysten verkkosivujen rakentamiseen ja mitä niiden suunnittelussa ja toteutuksessa on otettava huomioon. Tavoitteena oli myös löytää yritykselle tulevaisuuden kehittämiskohteita kivijalkamyymälän sekä verkkosivujen tueksi. Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda yritykselle nykyaikaiset verkkosivut, jotka palvelisivat yritystä pitkään ja tukisivat myös tulevaisuudessa suunnitteilla olevaa verkkokauppaa.
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi asioita, joita tulisi ottaa huomioon verkkosivujen suunnittelussa sekä toteutuksessa. Lisäksi käydään läpi digimarkkinoinnin eri muotoja ja kuinka niitä voidaan hyödyntää verkkosivuilla. Opinnäyteyön lopussa kerrotaan yritykselle löydetyistä tulevaisuuden kehittämiskohdista, jotka voisivat olla yritykselle hyödyllisiä.
Lopputuloksena saatiin molempia osapuolia tyydyttävä lopputulos, josta yritys saa lisää näkyvyyttä ja uusia ideoita tulevaisuuteen. Yhtenä suurimmista kehittämiskohteista on verkkokauppa, jota yritys on jo valmiiksi miettinyt. Kehityskohteista löytyy yritykselle tärkeää tietoa verkkokaupan suunnittelulle. Lisäksi löydettiin muita yrityksen tulevaisuuden kannalta hyödyllisiä kehityskohteita.
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi asioita, joita tulisi ottaa huomioon verkkosivujen suunnittelussa sekä toteutuksessa. Lisäksi käydään läpi digimarkkinoinnin eri muotoja ja kuinka niitä voidaan hyödyntää verkkosivuilla. Opinnäyteyön lopussa kerrotaan yritykselle löydetyistä tulevaisuuden kehittämiskohdista, jotka voisivat olla yritykselle hyödyllisiä.
Lopputuloksena saatiin molempia osapuolia tyydyttävä lopputulos, josta yritys saa lisää näkyvyyttä ja uusia ideoita tulevaisuuteen. Yhtenä suurimmista kehittämiskohteista on verkkokauppa, jota yritys on jo valmiiksi miettinyt. Kehityskohteista löytyy yritykselle tärkeää tietoa verkkokaupan suunnittelulle. Lisäksi löydettiin muita yrityksen tulevaisuuden kannalta hyödyllisiä kehityskohteita.