Brand & Brandbook: Black Spot Merchandise Ltd.
Horst, Santeri (2021)
Horst, Santeri
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021053112964
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021053112964
Tiivistelmä
Selviytyäkseen ja kilpaillakseen nykypäivän markkinoilla yritysten on erotuttava kilpailijoistaan. Se on mahdollista vahvistamalla yrityksen visuaalista identiteettiä. Yritys voi luoda vahvan, tunnistettavan ja persoonallisen brändi-identiteetin visuaalisen brändirakentamisen avulla. Visuaalinen identiteetti tulisi toteuttaa yrityksen joka päivittäisessä toiminnassa logosta yrityksen markkinointimateriaaleihin. Sen kautta asiakkaat erottavat yrityksen kilpailijoista. Tämä identiteetti voidaan kuvata ja kerätä brändikirjaan, joka tarjoaa ohjeistuksen yritykselle.
Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda ja kehittää brändikirja Black Spot Merchandise Oy:lle. BSM on vintage- ja secondhand vaatekauppa Turussa, jota ylläpitävät kolme nuorta miestä Santeri Horst, Kasperi Kallio ja Elias Untamala. Lopputuotteena olen luonut brändikirjan yritykselle, joka toimii oppaana brändistrategialle ja brändi- identiteetille.
Luodakseni brändikirjan yritykselle, olen tavannut operatiivisten jäsenten kanssa. Tapaamisessa järjestin brändityöpajan, jossa loimme yhdessä yhtenäisen brändin identiteetin.
Teoriaosassa esitetään brändi, brändistrategia sekä brändin ja brändikirjan eri osat, kuten bränditarina, logo, typografia, värit ja kuvat, jotka luovat brändin identiteetin. Tämän opinnäytetyön brändistrategiaosassa käydään läpi brändin strategisia elementtejä, kuten arvot, äänensävy ja visio.
Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda ja kehittää brändikirja Black Spot Merchandise Oy:lle. BSM on vintage- ja secondhand vaatekauppa Turussa, jota ylläpitävät kolme nuorta miestä Santeri Horst, Kasperi Kallio ja Elias Untamala. Lopputuotteena olen luonut brändikirjan yritykselle, joka toimii oppaana brändistrategialle ja brändi- identiteetille.
Luodakseni brändikirjan yritykselle, olen tavannut operatiivisten jäsenten kanssa. Tapaamisessa järjestin brändityöpajan, jossa loimme yhdessä yhtenäisen brändin identiteetin.
Teoriaosassa esitetään brändi, brändistrategia sekä brändin ja brändikirjan eri osat, kuten bränditarina, logo, typografia, värit ja kuvat, jotka luovat brändin identiteetin. Tämän opinnäytetyön brändistrategiaosassa käydään läpi brändin strategisia elementtejä, kuten arvot, äänensävy ja visio.