Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Matkailijoille näkyvämpi Kokkola : Ostajapersoonien määrittely monikanavaisen markkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa Kokkolan matkailussa

Yli-Hukka, Sari (2021)

Avaa tiedosto
Sari Yli-Hukka (1.517Mt)
Lataukset: 


Yli-Hukka, Sari
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021053112913
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajalla Kokkolan Matkailu Oy:n strategisena tavoitteena on olla tulevaisuudessa näkyvämpi kotimaan matkailukohde. Organisaation kehityskohteena nähtiin olevan Kokkolan matkailuorganisaatioiden konkreettisempi tarve tunnistaa potentiaalisimmat asiakaskohderyhmät ja ostajapersoonat, jotta heidän tarpeisiinsa voitaisiin vastata tulevaisuudessa entistä paremmin ja näin kasvattaa alueellista matkailua.

Toiminallisen opinnäytetyön tutkimuskysymyksenä oli selvittää ketkä ovat Kokkolan matkailun asiakkaita eli ostajapersoonia ja mitkä ovat heidän tarpeensa. Työn tuloksena syntyi toiminnallinen vastaus eli dokumentaatio, joka selvitti ja määritteli Kokkolan matkailun ostajapersoonat ja antaa tukea monikanavaisen markkinoinnin suunnitteluun ja toteutukseen. Lisäksi opinnäytetyön tuloksena syntyi Matkailijoille näkyvämpi Kokkola -julkaisu. Julkaisu kokoaa yhteen työn tutkimustuloksena syntyneet viisi ostajapersoonaa, yhdessä arvolupaus -kartan kanssa antaen Kokkolan matkailualueen organisaatioille konkreettisia työkaluja, kuinka palveluiden ja tuotteiden asiakaslähtöisen suunnittelun avulla voidaan rakentaa matkailijoille näkyvämpi Kokkola.

Työn toiminallinen osuus etsi palvelumuotoiluprosessin yhteiskehittämisen ja metodien avulla vastauksia opinnäytetyön tutkimuskysymykseen. Työssä käytettiin tutkimuksellisena lähestymistapana palvelumuotoilun prosessin neljää vaihetta ja kahta tutkimusmetodia. Toiminallisen opinnäytetyön teoreettinen viitekehys, joka koostui palvelumuotoilun, asiakasymmärryksen, asiakasarvon, ostajapersoonien määrityksillä ja menestyvän matkailun teorialla, antoivat rungon työpajan suunnittelulle, tulosten analysoinnille ja tulkinnalle. Tutkimuksen aineiston analysoinnissa käytettiin kahta laadullisen aineiston menetelmää.

Palvelumuotoilun kehittämisotteen avulla voitiin tuottaa uutta tietoa, jota Kokkolan matkailuorganisaatiot voivat soveltaa käytännön liiketoimintaan ja palveluiden kehittämiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste