Asiakastyytyväisyystutkimus Hiekkasärkkien ohjelmapalvelut Oy : Safaritalo
Lankila, Janne (2021)
Lankila, Janne
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021053112953
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021053112953
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyystutkimus, joka toteutettiin Hiekkasärkkien ohjelmapalvelut Oy:lle (Safaritalolle). Tutkimuksen tarkoituksena oli kartoittaa nykyinen asiakastyytyväisyystilanne yrityksen eri osa-alueilla ja sitä kautta pyrkiä kehittämään sitä tarvittaessa.
Teoriassa käsitellään asiakastyytyväisyyttä, kvantitatiivista tutkimusmenetelmää ja itse laadun määrittelemistä palvelun ohessa.
Kyseisessä tutkimuksessa päädyttiin kvantitatiivisen tutkimustavan käyttämiseen. Asiakkaat vastasivat kymmenen kysymystä sisältävään kyselylomakkeeseen, joita oli saatavana paperisena yrityksen tiloissa. Kyselyllä onnistuttiin tavoittamaan 60 asiakasta ja täten tutkimuksen otanta oli melko kattava suhteessa yrityksen kokoon.
Teoriassa käsitellään asiakastyytyväisyyttä, kvantitatiivista tutkimusmenetelmää ja itse laadun määrittelemistä palvelun ohessa.
Kyseisessä tutkimuksessa päädyttiin kvantitatiivisen tutkimustavan käyttämiseen. Asiakkaat vastasivat kymmenen kysymystä sisältävään kyselylomakkeeseen, joita oli saatavana paperisena yrityksen tiloissa. Kyselyllä onnistuttiin tavoittamaan 60 asiakasta ja täten tutkimuksen otanta oli melko kattava suhteessa yrityksen kokoon.