Vaikuttajan Innostuspaketti - Vaikuttajamarkkinoinnin ohjemateriaalin suunnittelu ja laatiminen
Valkeinen, Jonna (2021)
Valkeinen, Jonna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060112974
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060112974
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö rakentuu produktista ja sen tueksi laaditusta kirjallisesta raportista, joka luo produktille teoreettisen viitekehyksen. Produktin lopputuotoksena syntyneen digitaalisen ja opasmaisen Vaikuttajan Innostuspaketin kohderyhmänä on markkinoinnin opiskelijat ja sen on määrä toimia tietoiskuna sekä innostavana että rohkaisevana lähtöpotkuna heille, jotka unelmoivat sosiaalisen median vaikuttajaksi ryhtymisestä.
Opinnäytetyön raportin tavoitteena on kuvata perustiedot vaikuttajista, vaikuttajatyypeistä sekä vaikuttajamarkkinoinnista. Teoriaa on ammennettu alaan liittyvästä kirjallisuudesta, artikkeleista ja muista lähteistä. Produkti ja opinnäytetyön raportti sisältävät kummatkin myös lisäksi runsaasti tämän työn tekijän omia kokemuksia vaikuttajuudesta. Raportti kuvailee monipuolisesti muun muassa koko produktin suunnittelu- ja toteuttamisprosessin, käytetyt menetelmät, kuvitteellisten käyttäjäpersoonien luomisen ja hyödyntämisen työssä sekä Vaikuttajan Innostuspaketin yksityiskohtaisen analysoinnin.
Opinnäytetyön raportti koostuu neljästä selkeästä pääluvusta alalukuineen. Ensimmäinen luku sisältää johdannon, tavoitteineen, rajauksineen ja avainkäsitteineen. Toisessa luvussa syvennytään vaikuttajamarkkinointiin ja vaikuttajatyyppeihin. Kolmas luku käsittelee produktin Vaikuttajan Innostuspaketin suunnittelua ja toteutusta. Viimeisessä pohdintaluvussa syvennytään sekä produktin että koko opinnäytetyön ja oman oppisen arviointiin. Lisäksi esitellään kehittämis- ja jatkotutkimusehdotukset.
Vaikuttajan Innostuspaketti on ladattavissa: www.lifegoals.fi
Opinnäytetyön raportin tavoitteena on kuvata perustiedot vaikuttajista, vaikuttajatyypeistä sekä vaikuttajamarkkinoinnista. Teoriaa on ammennettu alaan liittyvästä kirjallisuudesta, artikkeleista ja muista lähteistä. Produkti ja opinnäytetyön raportti sisältävät kummatkin myös lisäksi runsaasti tämän työn tekijän omia kokemuksia vaikuttajuudesta. Raportti kuvailee monipuolisesti muun muassa koko produktin suunnittelu- ja toteuttamisprosessin, käytetyt menetelmät, kuvitteellisten käyttäjäpersoonien luomisen ja hyödyntämisen työssä sekä Vaikuttajan Innostuspaketin yksityiskohtaisen analysoinnin.
Opinnäytetyön raportti koostuu neljästä selkeästä pääluvusta alalukuineen. Ensimmäinen luku sisältää johdannon, tavoitteineen, rajauksineen ja avainkäsitteineen. Toisessa luvussa syvennytään vaikuttajamarkkinointiin ja vaikuttajatyyppeihin. Kolmas luku käsittelee produktin Vaikuttajan Innostuspaketin suunnittelua ja toteutusta. Viimeisessä pohdintaluvussa syvennytään sekä produktin että koko opinnäytetyön ja oman oppisen arviointiin. Lisäksi esitellään kehittämis- ja jatkotutkimusehdotukset.
Vaikuttajan Innostuspaketti on ladattavissa: www.lifegoals.fi