Olosuhdehallintapalvelun markkinakartoitus
Rannila, Kalle-Eevert (2021)
Lataukset:
Rannila, Kalle-Eevert
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052611465
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052611465
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä on tehty markkinakartoitus, jossa on haastateltu talotekniikan ammattilaisia, -asiantunti-joita sekä kiinteistöomistajia. Opinnäytetyön toimeksiantaja oli luonut olosuhdehallintapalvelun mallin, jonka kehittämisen tueksi nähtiin käytännölliseksi kerätä tietoa ja mielipiteitä olosuhdehallintapalvelusta asiakkailta sekä talotekniikan ammattilaisilta.
Markkinakartoituksen tavoitteena oli selvittää mitä palvelun pitäisi sisältää, miten palvelua pitäisi tuottaa sekä ketkä palveluntuotannon tasoista palvelusta hyötyisi ja miten. Työn tavoitteena oli myös tehdä haasta-teltavista tiedoista markkinakartoitusraportti, johon haastateltavat tiedot on kerätty sekä kerättyjä tietoja verrataan olemassa olevaan palvelumalliin. Markkinakartoituksen haastattelut pidettiin noin tunnin kestä-vinä yksittäishaastatteluina.
Markkinakartoituksen avulla saatiin kerättyä runsaasti tietoa olosuhdehallintapalvelun sekä toimeksianta-jayrityksen toiminnan kehittämistä varten. Opinnäytetyön avulla saatiin vertailtua olemassa olevaa olosuh-dehallintapalvelua ja haastateltavia tietoja. Markkinakartoituksesta saatiin myös paljon kehitysideoita olo-suhdehallintapalvelulle.
Opinnäytetyössä on kerättynä laajasti haastateltua keskustelutietoa sekä mielipiteitä, joita olisi hyvä nostaa esille Suomalaiseen sisäilmakeskusteluun.
Markkinakartoituksen tavoitteena oli selvittää mitä palvelun pitäisi sisältää, miten palvelua pitäisi tuottaa sekä ketkä palveluntuotannon tasoista palvelusta hyötyisi ja miten. Työn tavoitteena oli myös tehdä haasta-teltavista tiedoista markkinakartoitusraportti, johon haastateltavat tiedot on kerätty sekä kerättyjä tietoja verrataan olemassa olevaan palvelumalliin. Markkinakartoituksen haastattelut pidettiin noin tunnin kestä-vinä yksittäishaastatteluina.
Markkinakartoituksen avulla saatiin kerättyä runsaasti tietoa olosuhdehallintapalvelun sekä toimeksianta-jayrityksen toiminnan kehittämistä varten. Opinnäytetyön avulla saatiin vertailtua olemassa olevaa olosuh-dehallintapalvelua ja haastateltavia tietoja. Markkinakartoituksesta saatiin myös paljon kehitysideoita olo-suhdehallintapalvelulle.
Opinnäytetyössä on kerättynä laajasti haastateltua keskustelutietoa sekä mielipiteitä, joita olisi hyvä nostaa esille Suomalaiseen sisäilmakeskusteluun.