Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hakukoneoptimoinnin auditointi kiinteistönvälittäjän verkkosivuille

Sangi, Maija (2021)

 
Avaa tiedosto
OpinnäytetyöMaijaSangi (1.229Mt)
Lataukset: 


Sangi, Maija
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060113150
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää toimeksiantajan verkkosivujen hakukoneoptimointia, jolla parannetaan verkkosivun näkyvyyttä hakutuloksissa ja kasvatetaan sivustolle tulevan orgaanisen liikenteen määrää. Opinnäytetyön tuotoksena on hakukoneoptimoinnin auditointi WordPress-sisällönhallintajärjestelmässä oleville verkkosivuille. Auditoinnilla selvitetään verkkosivun hakukoneoptimoinnin nykytila. Auditointiraportti esittelee hakukoneoptimoinnin puutteet ja kertoo, mitä niiden parantamiseksi kannattaa tehdä.
Opinnäytetyön tietoperusta esittelee Googlen hakukoneen toimintaperiaatteita, jotka auttavat ymmärtämään järjestelmää hakutuloksien taustalla. Järjestelmän ymmärtäminen auttaa ymmärtämään myös hakukoneoptimoinnin toimenpiteiden vaikutuksia ja tavoitteita. Tietoperusta esittelee hakukoneoptimoinnin prosessin vaiheet, mahdollisen strategian sekä toeuttamisen keinoja. Se ei kuitenkaan esittele toteuttamiseen käytettäviä työkaluja tai niiden käyttöä. Tietoperusta ei ole täydellinen katsaus hakukoneoptimoinnin tekemiseen, mutta esittelee sen toimivaksi todettuja ja yleisimpiä toimenpiteitä. Hakukoneoptimointi sisältää vain hakukonemarkkinoinnin luonnollisia, eli orgaanisia tapoja verkkosivun liikennemäärän kasvattamiseen. Tietoperustasta rajautuu pois maksettu hakukonemarkkinointi, eli hakukonemainonta. Tietoperusta käsittelee vain Googlen hakukonetta, koska se on Suomen käytetyin hakukone.
Opinnäytetyön empiirisessä osassa käydään läpi toimeksiantajalle tehdyn hakukoneoptimoinnin auditoinnin vaiheita, joita olivat nykytila-analyysi, teknisen toteutuksen analysointi, hakusana-analyysi ja käyttäjäkokemuksen sekä sisällön analysointi. Empiirinen osa käsittelee vain isoja auditoinnin aihealueita ja niissä olleita hakukoneoptimoinnin puutteita. Tekstistä rajautuvat pois pienemmät yksittäiset tekijät, kuten sosiaalisen median kanavien linkitys.
Ensimmäiset auditoinnin pohjalta tehdyt hakukoneoptimoinnin toimenpiteet toimeksiantajan verkkosivuille toteutettiin 28.10.2020. Hakukoneoptimointi on pitkä prosessi, minkä vuoksi tuloksia tarkastellaan ensimmäisten toimenpiteiden toteuttamisesta puoli vuotta eteenpäin ja verrataan muutosta edelliseen puoleen vuoteen.
Hakukoneoptimointi ei ole prosessi, joka tehdään kerran, vaan se jatkuu kehittämisprosessina myös opinnäytetyön tarkastelujakson jälkeen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste