Mobiilisovelluksen hyödyntäminen tapahtumajärjestäjien markkinoinnissa ja viestinnässä
Lindholm, Simeon (2021)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Lindholm, Simeon
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060113231
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060113231
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, onko mobiilisovelluksesta hyötyä tapahtumajärjestäjien viestinnässä ja markkinoinnissa. Työssä oli tarkoitus tutkia tapahtuma-alan ammattilaisten ajatuksia mobiilisovelluksen hyödyntämisestä markkinoinnissa ja viestinnässä.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa tuodaan esille mobiilisovellus käsitteenä, sen historia ja nopea kehitys. Teoria käsittelee myös vahvasti markkinointia ja viestintää sekä yhdistää näitä sovelluksen tuomiin mahdollisuuksiin. Lähdemateriaaleina on käytetty mobiilisovelluksiin, markkinointiin ja viestintään liittyvää kirjallisuutta.
Opinnäytetyön tutkimusosuus suoritettiin kvalitatiivisella teemahaastattelulla. Haastatteluun osallistui neljä tapahtuma-alan asiantuntijaa. Haastateltavien vastausten perusteelta tehdyt johtopäätökset auttavat tunnistamaan tarkemmin tapahtuma-alan tarpeita sovelluksesta. Tutkitun tiedon avulla Wallasvaara Engage Oy voisi myydä sovellusta mahdollisilla uusilla argumenteilla ja sovellukseen liittyvä tuotekehitys saisi uusia suuntaviivoja.
Työn tuloksena esitetään neljän tapahtumatuottajan näkemys sovelluksen tuomista viestinnällisistä ja markkinoinnillisista mahdollisuuksista. Vastauksissa toivottiin yksimielisesti, että sovellus tulee tehdä hyvin ja laadukkaasti tai kaikki sen tuomat mahdollisuudet voidaan unohtaa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa tuodaan esille mobiilisovellus käsitteenä, sen historia ja nopea kehitys. Teoria käsittelee myös vahvasti markkinointia ja viestintää sekä yhdistää näitä sovelluksen tuomiin mahdollisuuksiin. Lähdemateriaaleina on käytetty mobiilisovelluksiin, markkinointiin ja viestintään liittyvää kirjallisuutta.
Opinnäytetyön tutkimusosuus suoritettiin kvalitatiivisella teemahaastattelulla. Haastatteluun osallistui neljä tapahtuma-alan asiantuntijaa. Haastateltavien vastausten perusteelta tehdyt johtopäätökset auttavat tunnistamaan tarkemmin tapahtuma-alan tarpeita sovelluksesta. Tutkitun tiedon avulla Wallasvaara Engage Oy voisi myydä sovellusta mahdollisilla uusilla argumenteilla ja sovellukseen liittyvä tuotekehitys saisi uusia suuntaviivoja.
Työn tuloksena esitetään neljän tapahtumatuottajan näkemys sovelluksen tuomista viestinnällisistä ja markkinoinnillisista mahdollisuuksista. Vastauksissa toivottiin yksimielisesti, että sovellus tulee tehdä hyvin ja laadukkaasti tai kaikki sen tuomat mahdollisuudet voidaan unohtaa.
