Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

TYKS Vakka-Suomen sairaalan ja Uudenkaupungin sosiaali- ja terveyspalveluiden asiakasfoorumi : selvitys jäsenten näkemyksistä

Mäkelä, Lotta; Virtanen, Saila (2021)

 
Avaa tiedosto
Mäkelä_Lotta_Virtanen_Saila.pdf (425.1Kt)
Lataukset: 


Mäkelä, Lotta
Virtanen, Saila
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060113338
Tiivistelmä
Tämä tutkimustyö toteutettiin yhteistyössä TYKS Vakka-Suomen sairaalan sekä Uudenkaupungin sosiaali- ja terveyspalveluiden asiakasfoorumin kanssa. Työn aiheena oli selvittää asiakasfoorumien jäsenten näkemyksiä liittyen asiakasfoorumitoiminnan kehittämiseen.

Tämän tutkimustyön tavoitteena oli kartoittaa asiakasfoorumin jäsenten kokemuksia tähän saakka toteutuneesta foorumitoiminnasta ja mahdollisuuksista vaikuttaa sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämiseen sekä kuvailla, millaisia kehitysehdotuksia jäsenillä on asiakasfoorumitoiminnan suhteen, jotta Uudenkaupungin sosiaali- ja terveyspalvelujen sekä TYKS Vakka-Suomen sairaalan asiakasfoorumitoimintaa voidaan tulevaisuudessa kehittää entistä paremmaksi syvemmällä ymmärryksellä siitä, mitä sen jäsenet toivovat ja millaisia huomioita he ovat tehneet.

Tutkimus toteutettiin sähköisellä Webropol-kyselyllä. Asiakasfoorumin kymmenestä jäsenestä seitsemän vastasi, tiedot siirrettiin Webropolin verkkoalustalle aineistoanalyysia varten. Avoimista kysymyksistä saatu aineisto analysoitiin induktiivisen sisällönanalyysin avulla.

Tutkimuksen mukaan webropol-kyselyyn osallistuneet asiakasfoorumin jäsenet ovat erityisen tyytyväisiä siihen, miten hyvin heitä on kuultu ja miten heidän toiveitaan on toteutettu ehdotusten mukaan. Toiminta on koettu mielenkiintoiseksi ja osallistujat tuntevat tulleensa huomioiduiksi. Osanottajat nostivat kehitysehdotuksista esiin erityisesti toiveita selkeyden ja tavoitettavuuden suhteen; että asiointi olisi helppoa, joustavaa ja että palvelut löytäisivät jokaisen alueen asiakkaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste