Visuaalinen ilme ja markkinointi tapahtumassa: Case Työväen Musiikkitapahtuma
Kolehmainen, Emma (2021)
Kolehmainen, Emma
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060113344
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060113344
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Työväen Musiikkitapahtumalle. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Työväen Musiikkitapahtuman asiakkaiden mielipide tapahtuman visuaalisesta ilmeestä ja markkinoinnista. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, missä asioissa organisaatio voi kehittää tulevien tapahtumien materiaaleja varten. Teoriaosuudessa käsiteltiin visuaalisen ilmeen kokonaisuutta, visuaalisen identiteetin tärkeyttä, brändiä ja graafisen suunnittelun hyödyntämistä organisaation visuaalisessa ilmeessä. Teoriaosuus sisältää myös markkinoinnin merkityksestä tapahtumassa ja sen tuottamista mielikuvista. Tutkimuskysely tehtiin Työväen Musiikkitapahtuman asiakkaille, mutta myös ihmisille, jotka tuntevat tapahtuman ainoastaan markkinointimateriaalin kautta tai ovat vain kuulleet tapahtumasta aikaisemmin. Kyselylomake jaettiin organisaation sosiaalisessa mediassa ja vastauksia saatiin 505 kpl. Kyselyn vastausten mukaan vastaajat ovat yleisesti tyytyväisiä tapahtuman visuaaliseen ilmeeseen ja markkinointiin. Työn lopussa on avattu asiakkaiden antamia kehitysideoita.
