Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myynnin, markkinoinnin ja viestinnän yhteistyö Suomessa toimivissa yrityksissä

Pulkkinen, Elisa (2012)

 
Avaa tiedosto
Pulkkinen_Elisa.pdf (792.5Kt)
Lataukset: 


Pulkkinen, Elisa
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112716741
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty vuonna 2012 toimeksiantona Suomen myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset SMKJ ry:lle. Työ on tehty osana Haaga-Helia ammattikorkeakoulun teemaryhmää nimeltä ”Myynnin, markkinoinnin ja viestinnän yhteistyön kehittäminen”.

Tämän työn tarkoituksena on ollut tehdä koontitutkimus kolmesta aiemmin tehdystä opinnäytetyöstä, joissa on tutkittu myynnin, markkinoinnin ja viestinnän yhteistyön nykytilaa sekä sen kehittämistä ja integraatiota suomalaisissa yrityksissä. Kolmessa työssä toimintoja on tutkittu ja vertailtu kaksi kerrallaan, ja tähän työhön on ollut tarkoitus saada näkökulmia kaikista kolmesta toiminnosta rinnakkain. Myynti, markkinointi ja viestintä ovat usein yrityksissä erillään toisistaan, omina osastoina. Työn tarkoitus on tutkia, kuinka näiden osastojen yhteistyö saataisiin sille tasolle, että se toisi yritykselle kilpailuedun. Tuloksia on tarkoitus hyödyntää SMKJ:n jäsenkoulutuksen kehittämiseen.

Työn teoriaosuudessa käsitellään myynnin, markkinoinnin ja viestinnän tehtäviä, tavoitteita, seurantaa ja mittareita sekä niiden välistä yhteistyötä ja integraatiota.

Tulokset aiemmissa tutkimuksissa ovat yllättävän samankaltaisia. Riippumatta toiminnosta, ja siitä, minkä kahden osaston välistä yhteistyötä tutkitaan, yhteistyön haasteet ja kehitysehdotukset paljastuivat samoiksi. Työntekijöillä on halua oppia enemmän toisen osaston toimijoista ja heidän vastuualueistaan. Yleisesti työntekijät haluavat panostaa yhteistyöhön ja he kokevat voivansa vaikuttaa sen kehittämiseen. Haasteita yhteistyön kehittämisessä ovat mm. kiire, resurssien puute ja aikataulujen yhteensovittamisongelmat. Esimiehiltä toivotaan enemmän avoimuutta ja aktiivisuutta, sekä panostusta yhteisten tavoitteiden selkeyttämiseen.

Jotta integraatio näiden kolmen toiminnon välillä tapahtuisi suomalaisissa yrityksissä, toimintoja ja osastoja tulisi yhdistää ja organisaatiorakenteita muokata. Yhteistyölle tulisi myös varata enemmän aikaa ja resursseja, esimerkiksi osastojen välisten palavereiden muodossa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste