Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Mielikuvista Anatomiaan : Mielikuvien ja anatomian käyttö rytmilaulun opetuksessa

Morefield, Laura (2021)

 
Avaa tiedosto
Laura Morefield (1.029Mt)
Lataukset: 


Morefield, Laura
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060213482
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin anatomian ja mielikuvien merkitystä laulunopetuksessa ja -oppimisessa. Opinnäytetyön tutkimuskysymyksellä haettiin käytännön tietoa siitä, kuinka uransa eri vaiheissa olevat laulunopettajat käyttävät anatomiaa ja mielikuvia opetustyössään. Erityisesti paneuduttiin mielikuvien avartavaan vaikutukseen kehotietoisuuden lisäämisessä ja opiskelijan oman kehon tuntemisessa.

Opinnäytetyössä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmenetelmää. Tutkimus suoritettiin haastatteluina, joilla kerättiin konkreettisia mielikuvamalleja. Lisäksi haluttiin selventää mahdollisuuksia anatomian ja mielikuvien yhteiskäytöstä opetuksessa. Opinnäytetyössä esitellään myös Estill-mallia, siltä osin kuin se liittyy opinnäytetyön rajauksen sisälle.

Tutkimuksen tulokset toivat esiin kokemuksellista tietoa anatomian opetuksesta. Opinnäytetyön tekijä koki anatomian opetuksen laajuuden nykyisessä opetussuunnitelmassa riittämättömäksi. Tutkimus herättää kehittämään uusia toimintatapoja anatomian opetukseen ja välineitä kehotietoisuuden lisäämiseen ja tunnistamiseen.

Opinnäytetyön tutkimuskysymykset olivat: Miten mielikuvien ja anatomian hyödyntäminen näkyy rytmilaulunopetuksessa? Miten opettajan kokemus vaikuttaa mielikuvien ja anatomian käyttöön rytmilaulunopetuksessa?
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste