Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tallink Siljan yritys- ja ryhmäasiakkaiden kohdepalveluiden kehittäminen digitaalisen markkinoinnin näkökulmasta

Korpi, Mari (2021)

 
Avaa tiedosto
YAMK_opinnäytetyö_Mari_Korpi.pdf (1.768Mt)
Lataukset: 


Korpi, Mari
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060313897
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Tallink Silja Oy:lle. Työn alkuperäinen tavoite oli kehittää Tallink Siljan yritys- ja ryhmäasiakkaiden kohdepalvelumyyntiä palvelumuotoilun keinoin. Keväällä 2020 puhjennut koronaepidemia kuitenkin sekoitti alkuperäistä suunnitelmaa niin paljon, ettei sitä voitu sellaisenaan jatkaa.

Uudeksi tavoitteeksi muodostui Tallink Siljan kohdepalveluista kertovien verkkosivustojen päivittäminen sellaisiksi, että ne tarjoaisivat mahdollisimman paljon tietoa loppuasiakkaille ja toimisivat myös myyntityötä tekevien asiakaspalvelijoiden apuvälineenä.

Edellä mainittuun tavoitteeseen päädyttiin haastatteluiden ja niitä seuranneiden analysointien kautta. Alkuvuodesta 2020 toteutettiin viisi haastattelua, jotka olivat luonteiltaan puolistrukturoidun ja avoimen haastattelun kaltaisia. Haastatteluiden kautta haluttiin selvittää, mitkä asiat kohdepalveluiden myymisessä koetaan haastaviksi, mitkä toimiviksi ja mitä osa-aluetta tulisi kehittää.

Haastattelut litteroitiin ja niitä analysoitiin Affinity Diagramin ja miellekarttojen avulla. Haastatteluista nousseet teemat olivat ulkoinen markkinointi, oman osaamisen kehittäminen, työtehtävien uudelleen resursointi, palveluvalikoiman uudistaminen ja päivittäminen sekä sisäinen myynnin tuki. Näistä ulkoinen markkinointi nousi kirkkaimpana esiin ja sitä teemaa lähdettiin jatkojalostamaan. Konkreettisena kehityssuunnitelmana tehtiin kohdepalveluista kertovien verkkosivujen päivittäminen informatiivisiksi, käyttäjäystävällisiksi ja hakukoneoptimointia noudattaviksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste