Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Merkillinen sosiaalinen media – Joutsenmerkin Facebook-seuraajia etsimässä

Heiskanen, Mikael (2021)

 
Avaa tiedosto
Merkillinen sosiaalinen media - Mikael Heiskanen 2021 (5.317Mt)
Lataukset: 


Heiskanen, Mikael
2021
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060313903
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on jo pitkään ollut tärkeä osa yritysten markkinointiviestintää. Saahan somenäkyvyyttä halvimmillaan vain postauksiin käytetyn työajan hinnalla. Ja somessahan yleisö on yhtä kuin seuraajien määrä, eikö? Ei aivan, eikä edes kovin lähelle. Käyttäjät eivät yksinkertaisesti ehdi kuluttaa kaikkea tarjolla olevaa sisältöä.

Koska sisältöä on niin paljon, sosiaalisen median palvelut priorisoivat, mitä kunkin käyttäjän näytöille tarjoillaan. Algoritmit tulkitsevat käyttäjien mieltymyksiä ja järjestävät uutisvirran siten, että todennäköisesti kiinnostavimmat sisällöt näytetään ensimmäisenä.

Jonon kärkeen voi kiilata ostamalla lisänäkyvyyttä. Mainoksia yrityssivut myös tarvitsevat, sillä niiden orgaaninen näkyvyys on laskenut jo kauan. Yksityishenkilöiden tuottamia sisältöjä suositaan, jotta sosiaalinen media ylipäätään olisi sosiaalinen. Yrityksille myyty mainostila on myös esimerkiksi Facebookin tärkein tulonlähde.

Voisiko orgaanista näkyvyyttä kuitenkin parantaa pienellä hienosäädöllä? Vetävä postaushan olisi todennäköisesti myös hyvä somemainos.

Tässä opinnäytetyössä tutkin Joutsenmerkin Facebook-postauksia vuoden ajalta. Onko esimerkiksi merkitystä, mihin aikaan julkaisee ja kuinka pitkästi kirjoittaa? Kannattaako kirjoittaa ollenkaan vai jakaa vain kuvia? Joutsenmerkin Facebook-seuraajien näkemyksiä heille tarjotusta sisällöstä selvitin kyselytutkimuksella.

Työn tuloksia hyödynnetään Joutsenmerkin someviestinnän kehittämisessä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste