Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyys logistiikkaprosessin onnistumisen mittarina

Tuuppa, Markus (2021)

 
Avaa tiedosto
Asiakastyytyväisyys logistiikkaprosessin onnistumisen mittarina (772.4Kt)
Lataukset: 


Tuuppa, Markus
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060213384
Tiivistelmä
Asiakastyytyväisyystutkimuksia on tehty useissa logistiikka-alan yrityksissä, yhdistyksissä ja viranomaisorganisaatioissa säännöllisesti. Tutkimuksia on tyypillistä teettää markkinatutkimuslaitoksissa, mutta riippuen asiakastyytyväisyystutkimuksen koosta ja yksityiskohtaisuudesta sen voi tehdä esimerkiksi myös osana opintosuorituksia. Tutkimuksen toimeksiantajayritykseen ei ole tehty aiemmin asiakastyytyväisyystutkimusta.

Tutkimuksen tehtävänä ja tavoitteena oli selvittää Turun Hylly- ja Trukkitalo Oy:n tuhannen suurimman asiakkaan asiakastyytyväisyys sekä asiakastyytyväisyyden yhteys logistiikkaprosessin onnistumisen ja suorituskyvyn mittaamiseen.

Tutkimus toteutettiin kirjallisuuskatsauksena sekä lähettämällä sähköinen asiakastyytyväisyyskyselylomake
yrityksen suurimmille asiakkaille. Kyselytutkimuksen vastaukset analysoitiin taulukkolaskentaohjelmistolla.

Tutkimuksen tuloksena saatiin selville, että asiakastyytyväisyys on tiiviisti kytkeytynyt logistiikkaprosessin
onnistumiseen. Toimeksiantajayrityksen kannalta tutkimuksen tuloksista olennaisinta oli tieto, että yrityksen asiakastyytyväisyys läpi logistiikka- ja asiakaspalveluprosessin on korkealla tasolla.

Tutkimuksen tuloksia analysoitaessa ilmeni yksittäisiä asiakastyytyväisyyden kehityskohteita sekä tulkinnanvaraiseksi jääneitä kyselylomakkeen kysymyksiä. Edellä mainittujen ilmiöiden tutkimiseksi yrityksessä on
suositeltavaa teettää pieniä tarkasti määritettyjä jatkotutkimuksia asiakastyytyväisyydestä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste