Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Videoiden avulla toteutettu digitaalinen markkinointi ja siihen sijoitetun pääoman tuoton analysointi : case-tutkimus teorian hyödyistä digimarkkinointikampanjassa

Kaltio, Kalle (2021)

Avaa tiedosto
Kaltio_Kalle.pdf (1.498Mt)
Lataukset: 


Kaltio, Kalle
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060414295
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli verrata digitaalisen markkinoinnin teoriaa käytännössä toteutettuun digimarkkinointikampanjaan yhteistyössä oikean asiakasyrityksen kanssa, hyödyntäen heille tuotettuja videoita mainonnan keinona. Työtä varten luotiin sosiaalisen median kanaviin mainoskampanja heidän tuotteillensa kolmea eri videota hyödyntäen, ja toteutetun kampanjan tuloksia verrattiin opittuun teoriaan. Tavoitteena oli myös löytää olennaisimmat mittarit saatujen tulosten analysointiin, joita asiakasyrityksen tulisi seurata omassa digitaalisessa markkinoinnissaan. Työssä haluttiin myös verrata teorian ja käytännön eroja digimarkkinoinnissa yleisesti ja saavuttaa ammatillista kehittymistä työelämässä. Tutkimuskysymys pyrki vastaamaan siihen, miten hyvin teoria vertautuu käytännön työhön ja sen tuomiin tuloksiin sekä miten tuloksia tulisi lukea ja hyödyntää.

Työn teoriaosuudessa selvitettiin, mitä eri digimarkkinoinnin mittarit tarkoittavat ja miten niitä tulisi lukea ja analysoida. Teoreettisessa viitekehyksessä avattiin myös digitaaliseen markkinointiin käytettäviä yleisimpiä kanavia, niiden mainostyökalujen toimintoja sekä niiden tulosten esitystapoja.

Työn tutkimustuloksissa esiin nousi teorian paikkansapitävyys verrattuna käytäntöön. Tuloksista selvisi myös, että olennaisimmat työkalut analytiikan kannalta asiakasyritykselle seurattavaksi olivat klikkauksien määrä, katsomiskerrat ja -aika sekä kampanjan ROI eli sijoitetun pääoman tuotto käyttäen lineaarista mallia. Kampanja tuotti budjettiinsa nähden edullisia näyttökertoja videoille ja katseluaikojen perusteella mainoksen nähneistä henkilöistä suurin osa katsoi sen kokonaan. Sijoitetun pääoman tuotto oli myös arvoltaan hyvän keskiarvon luokassa.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi yleishyödyllinen opas, joka avaa varsinkin videopohjaisen digimarkkinoinnin teoriaa sekä toimintaa käytännössä eri sosiaalisen median kanavissa. Opas auttaa digimarkkinoinnin parissa kokemattomia yrityksiä luomaan digimarkkinointikampanjoita ja ymmärtämään saavuttamiaan tuloksia sekä kehittämään niitä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste