Business Development for Remanufactured Components
Bodman, Petter (2021)
Bodman, Petter
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060414273
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060414273
Tiivistelmä
This master thesis is written for Wärtsilä and QuantiServ with the purpose to analyze the current business and sales model for the products which are offered by QuantiServ.
The purpose of the thesis is to try to get an understanding of why the sales has not developed in the expected, positive, way.
The research method which has been used is primarily qualitative research based on interviews. Poll questions in a webinar is also a part of the result.
The theory is three folded and is consisting of the sales model presented by Miller & Heiman, the impact of Covid-19 on business to business sales and finally what industry 4.0 could bring to the sales model.
As a result with the given input from the research and the applied theories I have discovered the importance of digital presence as well the importance of how the sales structure is organized for complex products.
Digital monitoring and collecting data are of the utmost importance when it comes to selling product online and the trend is that a bigger share B2B sales will happen online going forward. Detta examensarbete är skrivet för Wärtsilä och QuantiServ i syfte att analysera den nuvarande affärs- och försäljningsmodellen för de produkter som erbjuds av QuantiServ.
Syftet med avhandlingen är att försöka få en förståelse för varför försäljningen inte har utvecklats enligt den förväntade, positiva, prognosen.
Den forskningsmetod som har använts är främst kvalitativ forskning baserad på intervjuer. Enkätfrågor i ett webinar är också en del av resultatet.
Teorin är trefaldig och består av den försäljningsmodell som presenteras av Miller & Heiman, effekterna av Covid-19 på försäljning från företag till företag (B2B försäljning) och slutligen hur Industrialisering 4.0 kunde tillämpas.
Som ett resultat av det inhämtade materialet från intervjuerna och de tillämpade teorierna har jag upptäckt vikten av digital närvaro samt vikten av hur försäljningsstrukturen ska organiseras för de komplexa produkterna.
Digital övervakning och insamling av data är en essentiell del när det gäller att sälja produkter online och trenden är att en större andel av B2B-försäljningen kommer att ske online framöver.
The purpose of the thesis is to try to get an understanding of why the sales has not developed in the expected, positive, way.
The research method which has been used is primarily qualitative research based on interviews. Poll questions in a webinar is also a part of the result.
The theory is three folded and is consisting of the sales model presented by Miller & Heiman, the impact of Covid-19 on business to business sales and finally what industry 4.0 could bring to the sales model.
As a result with the given input from the research and the applied theories I have discovered the importance of digital presence as well the importance of how the sales structure is organized for complex products.
Digital monitoring and collecting data are of the utmost importance when it comes to selling product online and the trend is that a bigger share B2B sales will happen online going forward.
Syftet med avhandlingen är att försöka få en förståelse för varför försäljningen inte har utvecklats enligt den förväntade, positiva, prognosen.
Den forskningsmetod som har använts är främst kvalitativ forskning baserad på intervjuer. Enkätfrågor i ett webinar är också en del av resultatet.
Teorin är trefaldig och består av den försäljningsmodell som presenteras av Miller & Heiman, effekterna av Covid-19 på försäljning från företag till företag (B2B försäljning) och slutligen hur Industrialisering 4.0 kunde tillämpas.
Som ett resultat av det inhämtade materialet från intervjuerna och de tillämpade teorierna har jag upptäckt vikten av digital närvaro samt vikten av hur försäljningsstrukturen ska organiseras för de komplexa produkterna.
Digital övervakning och insamling av data är en essentiell del när det gäller att sälja produkter online och trenden är att en större andel av B2B-försäljningen kommer att ske online framöver.