Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vastuullisuusviestinnän suunnitteleminen ravintola-alan yritykselle

Toppinen, Minka (2021)

Avaa tiedosto
Toppinen_Minka.pdf (724.7Kt)
Lataukset: 


Toppinen, Minka
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060814983
Tiivistelmä
Tämä on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka lopputuloksena on tuotos kohdeyritykselle. Työn tekeminen ajoittuu kevääseen 2021. Työn perustana toimii teoreettinen viitekehys, jonka jälkeen empiirisessä osassa kuvataan toiminta tuotoksen aikaansaamiseksi ja liitteenä on lopullinen tuotos. Aiheena vastuullisuus on ajankohtainen ja työn tekijälle mielenkiintoinen ja innostava aihe.

Työn tarkoituksena on selvittää, mikä on tärkeää huomioida ravintola-alalla vastuullisuus-viestinnässä ja kuinka vastuullisuudesta voidaan viestiä sidosryhmille lisäarvoa tuottavalla tavalla. Lopullisena tavoitteena on tuotos, joka on joko sellaisenaan tai yrityksen sen hetkisiin tarpeisiin muokattavissa oleva vastuullisuuteen liittyvä julkaisu.

Yritysvastuu on laaja-alainen käsite, joka voidaan lohkoa eri kategorioihin. Vastuullisuuteen liittyvät alakäsitteet, joita tässä työssä käsitellään, ovat taloudellinen, sosiaalinen ja ympäristövastuu. Työtä on rajattu vastuullisuuden osa-alueisiin sosiaalinen ja ympäristövastuu, koska ne ovat toimeksiantajalle tärkeitä aiheita.

Toimeksiantajan ravintola-alan yrityksessä vastuullisuus on painottunut sosiaaliseen vastuuseen, kohdennettuna työntekijöihin. Yleisesti vastuullisuudesta ei kuitenkaan mainita yrityksen nettisivuilla tai sosiaalisen median kanavissa. Kohdeyrityksen liiketoiminta tapahtuu pääkaupunkiseudulla.

Vastuullisuus, ja siitä viestiminen kuluttajille ja sidosryhmille mielekkäällä ja informatiivisella tavalla, kasvattaa yrityksen brändiä. Parhaimmassa tapauksessa se vaikuttaa kuluttajan ostopäätökseen. Näin ollen se tuottaa kohdeyritykselle tulojen lisäksi positiivista imagoa ja markkina-arvoa.

Lopullinen pohja tuotokselle on tehty kuvankäsittelyohjelma Canvassa, sillä se on helppokäyttöinen ja yrityksen on helppo muokata sitä tarpeen vaatiessa. Tuotokseen liittyvät kuvat, värit ja muotoilu tallentuu sivustolle, jossa sitä voi muokata. Maailman, ympäristön ja kollektiivisen mielen muuttuessa, on yrityksen helppo reagoida ja muuttaa olemassa olevaa tuotosta tarpeisiinsa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste