Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kilpailija-analyysi Flappi-sovellukselle

Kettula, Severi; Kilponen, Juho-Erkki (2021)

 
Avaa tiedosto
Kettula_Severi_Kilponen_Juho-Erkki.pdf (12.30Mt)
Lataukset: 


Kettula, Severi
Kilponen, Juho-Erkki
2021
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060815000
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tehtiin kilpailija-analyysi toimeksiantajayritys Tmi Arde Median kehittämälle urheilujoukkueille suunnatulle Flappi-sovellukselle. Toimeksiantaja on vuonna 2018 perustettu pieni IT-konsultointiin erikoistunut yritys. Opinnäytetyön tarkoituksena oli auttaa toimeksiantajaa löytämään kilpailuetua suhteessa kilpailijoihin ja edesauttaa tätä kautta strategian luomista uutta sovellusta varten.

Opinnäytetyön teoriaosassa käydään läpi kilpailua, kilpailijoita ja kilpailija- analyysia. Lisäksi esitellään yleisimpiä kilpailija-analyysissa käytettyjä menetelmiä ja tarkastellaan syvällisemmin SWOT-analyysia ja Porterin viiden kilpailuvoiman mallia. Teoriaosa pohjautuu kilpailija-analyysiin perustuvaan kirjallisuuteen.

Tämä opinnäytetyö oli kehittämishanke, jonka tavoitteena oli luoda toimeksiantajayritykselle kehitysideoita uuden sovelluksen digitaaliseen markkinointiin ja hinnoitteluun. Kilpailija-analyysissa kerättiin tietoa kilpailijoista laadullisin menetelmin. Kilpailijoita analysoidessa hyödynnettiin sisältöanalyysia ja SWOT-analyysia. Analyysin kohteena oli erityisesti kilpailijoiden digitaalisen markkinoinnin kanavat, hinnoittelumallit ja kohdesegmentit.

Kilpailija-analyysin pohjalta tehtiin toimeksiantajayrityksen uudelle sovellukselle SWOT-analyysi. Opinnäytetyössä esitettävät kehitysideat ja SWOT-analyysi tarjoavat toimeksiantajayritykselle hyödyllistä tietoa oman sovelluksen asemasta suhteessa kilpailijoihin, sekä ehdotuksia digitaalisen markkinoinnin ja hinnoittelustrategian suunnitteluun.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste