Jäteneuvonta sosiaalisen median kautta : case: BIO-PLASTICS EUROPE -Instagram
Virtanen, Anni (2021)
Virtanen, Anni
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060815162
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060815162
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin osana BIO-PLASTICS EUROPE -hanketta. Hanke on Hamburg University of Applied Sciences:n koordinoiman BIO-PLASTICS EUROPE-hankkeen osahanke ja Turun ammattikorkeakoulu on mukana Instagramin osalta hankkeen ”tiedotus, viestintä ja tulosten levittäminen”- työpaketin toteuttamisessa.
Opinnäytetyön tavoitteena on tuoda esille, miten voidaan toteuttaa uudella tavalla jäteneuvontaa biopohjaisista ja biohajoavista muoveista Instagram-alustan avulla kuluttajille ja muille sidosryhmille. Tavoitteena on myös levittää tietoa biomuovien alalla tapahtuvasta uudesta kehityksestä Instagram-alustalla. Lisäksi opinnäytetyössä tuodaan esille avainsanojen, visuaalisuuden ja näkyvyyden tärkeyttä.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdytään muun muassa biomuoveihin ja niiden termeihin sekä biomateriaaleihin. Opinnäytetyön lopussa pohditaan mitkä olisivat parhaimpia aikoja Instagram-käyttäjien tavoittamiseen ja esitetään kuvion avulla kellonaikoja, jolloin Instagram-julkaisut ovat tavoittaneet käyttäjiä parhaiten. This thesis was written as part of the BIO-PLASTICS EUROPE project. The project is a subproject of the BIO-PLASTICS Europe project coordinated by Hamburg University of Applied Sciences. Turku University of Applied Sciences is involved in the implementation of the "information, communication and dissemination of results" work package for Instagram.
The thesis aims to highlight how to implement in a new way waste management guidance on bio-based and biodegradable plastics using the Instagram platform for consumers and other stakeholders. The aim is also to disseminate information about new developments in the field of bioplastic on the Instagram platform. In addition, the thesis highlights the importance of keywords, visuals, and visibility.
At the end of this thesis, a figure is provided summarizing the best times of day to reach Instagram users.
Opinnäytetyön tavoitteena on tuoda esille, miten voidaan toteuttaa uudella tavalla jäteneuvontaa biopohjaisista ja biohajoavista muoveista Instagram-alustan avulla kuluttajille ja muille sidosryhmille. Tavoitteena on myös levittää tietoa biomuovien alalla tapahtuvasta uudesta kehityksestä Instagram-alustalla. Lisäksi opinnäytetyössä tuodaan esille avainsanojen, visuaalisuuden ja näkyvyyden tärkeyttä.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdytään muun muassa biomuoveihin ja niiden termeihin sekä biomateriaaleihin. Opinnäytetyön lopussa pohditaan mitkä olisivat parhaimpia aikoja Instagram-käyttäjien tavoittamiseen ja esitetään kuvion avulla kellonaikoja, jolloin Instagram-julkaisut ovat tavoittaneet käyttäjiä parhaiten.
The thesis aims to highlight how to implement in a new way waste management guidance on bio-based and biodegradable plastics using the Instagram platform for consumers and other stakeholders. The aim is also to disseminate information about new developments in the field of bioplastic on the Instagram platform. In addition, the thesis highlights the importance of keywords, visuals, and visibility.
At the end of this thesis, a figure is provided summarizing the best times of day to reach Instagram users.