Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vaikuttajapodcastit osana yrityksen markkinointiviestintää

Ikonen, Amanda (2021)

Avaa tiedosto
Ikonen_Amanda.pdf (248.2Kt)
Lataukset: 


Ikonen, Amanda
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060915230
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on tuoda esille vaikuttajapodcastien tehokkuutta osana yritysten markkinointiviestinnän keinoja. Podcastien kuunteluiden räjähdysmäinen kasvu on herättänyt kaupallisten toimijoiden kiinnostuksen uudesta mediamuodosta ja tässä opinnäytetyössä tutustutaan kyseiseen ajankohtaiseen ilmiöön.

Tutkimuksen teoriaosuudessa perehdytään tieteelliseen kirjallisuuteen sekä aiempiin tutkimuksiin markkinointiviestinnästä, vaikuttajamarkkinoinnista sekä podcast-alustasta ja audiosisällöistä. Työhön haastateltiin kolmen suomalaisen lifestyle-podcastin juontajia, joiden kokemusasiantuntijuuden avulla selvitettiin vaikuttajamarkkinoinnin sekä audiosisällön ominaisuuksia ja vaikuttavuuden keinoja.

Markkinointiviestintä on muuttunut asiakaskeskeiseen suuntaan, ja tätä on ollut ajamassa erityisesti sosiaalisen median käytön yleistyminen. Kuluttajien suhtautuminen perinteistä mainossisältöä kohtaan on kriittistä ja sitä on helppo välttää. Yritykset tarvitsevat uusia keinoja luoda puhuttelevaa markkinointiviestintää, joka aidosti palvelee kuluttajia eri ostopolun vaiheilla.

Vaikuttajamarkkinointi tarjoaa arvopohjaista sisältöä, joka herättää kuluttajissa luottamusta, samaistumista sekä inspiraatiota. Podcast-alustalla kuluttajat syventyvät vaikuttajien viesteihin jopa moneksi kymmeneksi minuutiksi. Podcast-mainonta antaa mainostajille potentiaalin sitouttaa kuluttajat brändinviestiinsä tehokkaammin ja pidemmäksi aikaa kuin ennen. Opinnäytetyössä todennetaan tutkimuksen hypoteesi siitä, että podcastien avulla voidaan luoda yritykselle ajankohtaista ja tuottavaa markkinointiviestintää.
 
The aim of this thesis is to highlight the effectiveness of influencer podcasts as part of companies' means of marketing communication. The explosive growth of podcast listenings has awakened the interest of marketing professionals to explore this new media’s commercial potential. This thesis explores this current phenomenon.

The theoretical part of the study examines the scientific literature as well as previous research on marketing communications, influencer marketing, and the podcast platform and audio content. The hosts of three Finnish lifestyle podcasts were interviewed for the work. Their expertise was studied to find out the features and means of influencing marketing and audio content.

Marketing communications has changed in a customer-centric direction and this has been driven in particular by the increasing use of social media. Consumers' attitudes towards traditional advertising content is more critical than ever and it is easy to avoid. Businesses need new ways to create engaging marketing communications that truly serve value to consumers at different stages of the path to purchace.

Influencer marketing provides value-based content that generate consumer confidence, identification and inspiration. On the podcast platform, consumers delve into influencers ’messages for up to tens of minutes. Podcast advertising gives advertisers the potential to engage consumers with their brand message more effectively and for longer than before. The thesis verifies the research hypothesis that podcasts can be used to create current and productive marketing communications for a company.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste