Yrityksen sisäisen viestinnän kehittäminen: case Hockey Base Oy
Sainpalo, Juuso (2021)
Sainpalo, Juuso
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060915428
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060915428
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää toimeksiantajayrityksen sisäisen viestinnän nykytila ja luoda kehitysehdotuksia yrityksen sisäiseen viestintään Bitrix 24 -työkalun avulla. Tämän tutkimuksen toimeksiantajayrityksenä toimi Hockey Base Oy.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkimusaineistoa kerättiin keväällä 2021 teemahaastattelemalla yrityksen työntekijöitä. Haastateltavat tulivat valituiksi harki- tusti toimeksiantajayrityksen suositusten mukaan. Haastateltavia työssä oli neljä henkilöä. Kaikki haastattelut äänitettiin, jotta tutkimuksen luotettavuutta pystyttiin lisäämään. Haastattelut litteroitiin yleiskielisesti sekä analysoitiin teemoittelua hyväksikäyttäen.
Tutkimukseen kerättiin teorian avulla tietoa siitä mitä sisäinen viestintä on ja mitä osa-alu- eita siihen kuuluu. Teemahaastatteluiden avulla saatiin laajempaa tietoa yrityksen sisäisen viestinnän nykytilasta ja kuinka työntekijät sen kokevat. Tulosten avulla pystyttiin luomaan yritykselle kehitysehdotuksia, kuinka he voisivat omaa sisäistä viestintäänsä parantaa Bitrix 24 -työkalun avulla.
Johtopäätöksenä voidaan todeta, että yrityksen sisäistä viestintää voidaan kehittää Bitrix 24 -työkalun avulla tulevaisuudessa. Tutkimuksen avulla löydettiin asioita, joita yrityksen henkilöstön mielestä olisi oleellista parantaa, jotta sisäinen viestintä olisi tehokkaampaa yrityksessä. Toimeksiantajayritys voi hyödyntää kehitysehdotuksia sisäisen viestinnän työ- kalun käyttöönoton yhteydessä.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkimusaineistoa kerättiin keväällä 2021 teemahaastattelemalla yrityksen työntekijöitä. Haastateltavat tulivat valituiksi harki- tusti toimeksiantajayrityksen suositusten mukaan. Haastateltavia työssä oli neljä henkilöä. Kaikki haastattelut äänitettiin, jotta tutkimuksen luotettavuutta pystyttiin lisäämään. Haastattelut litteroitiin yleiskielisesti sekä analysoitiin teemoittelua hyväksikäyttäen.
Tutkimukseen kerättiin teorian avulla tietoa siitä mitä sisäinen viestintä on ja mitä osa-alu- eita siihen kuuluu. Teemahaastatteluiden avulla saatiin laajempaa tietoa yrityksen sisäisen viestinnän nykytilasta ja kuinka työntekijät sen kokevat. Tulosten avulla pystyttiin luomaan yritykselle kehitysehdotuksia, kuinka he voisivat omaa sisäistä viestintäänsä parantaa Bitrix 24 -työkalun avulla.
Johtopäätöksenä voidaan todeta, että yrityksen sisäistä viestintää voidaan kehittää Bitrix 24 -työkalun avulla tulevaisuudessa. Tutkimuksen avulla löydettiin asioita, joita yrityksen henkilöstön mielestä olisi oleellista parantaa, jotta sisäinen viestintä olisi tehokkaampaa yrityksessä. Toimeksiantajayritys voi hyödyntää kehitysehdotuksia sisäisen viestinnän työ- kalun käyttöönoton yhteydessä.