Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma Ryttylän Ravintolat Oy

Mc Grath, Lara; Lepistö, Tiina (2012)

 
Avaa tiedosto
McGrath_Lara_Lepisto_Tiina.pdf (372.5Kt)
Lataukset: 


Mc Grath, Lara
Lepistö, Tiina
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112816973
Tiivistelmä
Opinnäytetyö laadittiin Ryttylän Ravintolat Oy:n Ravintola Vanhalle Trokarille, joka on toiminut perheyrityksenä jo vuodesta 1992. Ravintola Vanha Trokari on toiminut historiansa aikana lounas- ja illanviettoravintolana, mutta yritys on myös tarjonnut pitopalveluratkaisuja sekä yksityishenkilöille että yrityksille. Ravintola Vanha Trokari käy läpi muutosvaihetta, jossa luovutaan ravintolatoiminnasta ja toiminta keskittyy jatkossa ainoastaan pitopalveluun. Yrityksen markkinointi kaipasi myös uudistamista ja tätä varten laadittiin opinnäytetyön toiminnallinen osuus eli markkinointisuunnitelma.

Opinnäytetyö aloitettiin rakentamalla ensin teoriaosuus, joka toimi toiminnallisen osuuden eli varsinaisen produktin perustana. Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointia käsitteenä ja viitekehyksenä toimi strateginen ja operatiivinen markkinointisuunnittelu sekä asiakaslähtöinen palvelumarkkinointi. Viitekehys tuki itse markkinointisuunnitelman laatimista, mutta suunnitelma vaati tekijöiltään enemmän ideointia kilpailukeinojen hyödyntämisessä sekä markkinointitoimenpiteiden suunnittelussa.

Opinnäytetyö laadittiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa, jolta saatiin tietoa yrityksen nykytilanteesta ja keskeisistä markkinoinnin ongelmakohdista. Lisäksi toimeksiantajan omat kokemukset yrityksen toiminnasta opastivat opinnäytetyön tekijöitä tekemään tietynlaisia valintoja markkinoinnin suhteen. Markkinointisuunnitelman laadinnassa käytettiin apuna myös kilpailija-analyysiä sekä kuluttajatutkimusta. Kilpailija-analyysissä perehdyttiin kolmeen lähiseudun pitopalvelualan yritykseen, joiden toiminnasta pyrittiin löytämään kehittämiskohtia Ravintola Vanhalle Trokarille. Kuluttajatutkimuksella pyrittiin selvittämään mitkä tekijät ohjaavat asiakkaan ostopäätöstä ja mitä kanavia asiakkaat käyttävät etsiessään tietoa ostettavasta palvelusta.
Markkinointisuunnitelma laadittiin ainoastaan Ravintola Vanhan Trokarin käyttöön ja sen toivottiin hyödyttävän yrittäjän päivittäistä työtä markkinointia ajatellen.

Markkinointisuunnitelmaa tulisi tulevaisuudessa kehittää ja jopa laajentaa yrityksen kasvun mukana, mutta suunnitelma toimii pohjana yrityksen kokonaisvaltaisessa markkinoinnissa.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus, liite 1, on salattu toimeksiantajan pyynnöstä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste