Sosiaalisen median strategia Sanna´s Lifelle
Lahtinen, Veera (2021)
Lahtinen, Veera
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061015566
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061015566
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli koota Sanna´s Lifelle sosiaalisen median strategia. Työn tuloksena yritykselle laadittiin opas some-strategiasta, jota yritys voi hyödyntää sosiaalisen median markkinoinnissa ja sisällöntuotannossa.
Opinnäytetyö koostettiin teoriasta sekä toiminnallisesta osuudesta. Teoria koostuu kirjallisuuskatsauksesta, jossa perehdyttiin some-strategiaan, sosiaaliseen mediaan, sisällöntuotantoon ja digitaaliseen markkinointiin. Toiminnallinen muodostui some-strategian luomisesta ja oppaan tekemisestä.
Opinnäytetyön perusteella voidaan päätellä, että some-strategia on oleellinen osa yrityksen markkinointiviestintää, jota yritys tarvitsee muiden ohella. Työstä käy ilmi, että yritys yhtenäisen pohjan sosiaalisen median sisällöille, jotta asiakkaat tavoitetaan mahdollisimman helposti. Yritykselle opinnäytetyön tuloksena luodusta oppaasta yrittäjä saa toimenpiteitä, joita hän voi toteuttaa saavuttaakseen asetetut tavoitteet ja luodakseen enemmän näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa.
Opinnäytetyö koostettiin teoriasta sekä toiminnallisesta osuudesta. Teoria koostuu kirjallisuuskatsauksesta, jossa perehdyttiin some-strategiaan, sosiaaliseen mediaan, sisällöntuotantoon ja digitaaliseen markkinointiin. Toiminnallinen muodostui some-strategian luomisesta ja oppaan tekemisestä.
Opinnäytetyön perusteella voidaan päätellä, että some-strategia on oleellinen osa yrityksen markkinointiviestintää, jota yritys tarvitsee muiden ohella. Työstä käy ilmi, että yritys yhtenäisen pohjan sosiaalisen median sisällöille, jotta asiakkaat tavoitetaan mahdollisimman helposti. Yritykselle opinnäytetyön tuloksena luodusta oppaasta yrittäjä saa toimenpiteitä, joita hän voi toteuttaa saavuttaakseen asetetut tavoitteet ja luodakseen enemmän näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa.