Visual identity and WordPress site for an artist : CASE: Art Studio Kirstu
Harjula, Hanna (2021)
Harjula, Hanna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052812210
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052812210
Tiivistelmä
Opinnäytetyö oli taiteilija Krista Uusivirralle toteutettu kehittämistyö, jonka tavoitteena oli kasvattaa näkyvyyttä. Ensimmäinen tehtävä oli luoda hänelle visuaalinen identiteetti sisältäen värimaailman, logon ja typografian. Toinen tehtävä oli rakentaa responsiivinen portfoliosivusto ja verkkokauppa WordPressiin. Kolmas tehtävä oli käynnistää Instagram-kampanja verkkosivujen ja Instagram-tilin näkyvyyden kasvattamiseksi.
Haluttuja tunnereaktioita herättävien ja yhtenäisten visuaalisen identiteetin elementtien luomiseksi opiskeltiin värien ja muotojen psykologiaa. Logon suunnittelussa hyödynnettiin kultaista leikkausta. WordPress-sivusto rakennettiin lapsiteemaa käyttäen ja sisältö luotiin yhdessä toimeksiantajan kanssa. Sopivan WordPressiin integroitavan verkkokauppa-alustan löytämiseksi vertailtiin kolmea eri verkkokauppalisäosaa. WooCommerce todettiin kahta muuta vaihtoehtoa huomattavasti paremmaksi ja otettiin käyttöön Uusivirran taiteen myymiseksi suoraan verkkosivuilla. Julkaistuista verkkosivuista kerättiin palautetta kuukauden ajan, minkä jälkeen käynnistettiin Instagram-kampanja. Kampanja oli verkkosivuja mainostava arvonta, josta palkintona oli tilaustyö Uusivirran taidetta.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin aikaan yhtenäinen, Uusiviralle ja hänen kohderyhmälleen sopiva visuaalinen identiteetti, sen raameja noudattava verkkosivusto ja toimiva verkkokauppa. Instagram-seuraajien määrä ja liikenne verkkosivuilla lähtivät kasvuun kampanjan myötä. The thesis was a development project assigned by an artist Krista Uusivirta, increasing visibility as the main goal. The first task was to create a visual identity for Uusivirta as an artist including a color palette, logo, and typography. The second task was to build her a responsive portfolio website with a webstore in WordPress. The third task was to launch an advertising campaign on her Instagram account.
The psychological aspects of colors and shapes were studied to achieve appropriate effects and consistency on all the elements in visual identity. The logo was designed utilizing golden ratio. WordPress site was built using a child theme and contents compiled together with the assignor. Three different eCommerce plugins were compared to find a suitable one for selling her art directly on the website. WooCommerce was proven significantly better than the other two, thus brought into use. A month after publishing the site and collecting feedback the Instagram campaign, an art giveaway promoting the website, was launched.
The results were a consistent visual identity, fitting the artist and her audience, as well as a coherent website with a functioning webstore. Number of followers on Instagram as well as web traffic increased in consequence of the campaign.
Haluttuja tunnereaktioita herättävien ja yhtenäisten visuaalisen identiteetin elementtien luomiseksi opiskeltiin värien ja muotojen psykologiaa. Logon suunnittelussa hyödynnettiin kultaista leikkausta. WordPress-sivusto rakennettiin lapsiteemaa käyttäen ja sisältö luotiin yhdessä toimeksiantajan kanssa. Sopivan WordPressiin integroitavan verkkokauppa-alustan löytämiseksi vertailtiin kolmea eri verkkokauppalisäosaa. WooCommerce todettiin kahta muuta vaihtoehtoa huomattavasti paremmaksi ja otettiin käyttöön Uusivirran taiteen myymiseksi suoraan verkkosivuilla. Julkaistuista verkkosivuista kerättiin palautetta kuukauden ajan, minkä jälkeen käynnistettiin Instagram-kampanja. Kampanja oli verkkosivuja mainostava arvonta, josta palkintona oli tilaustyö Uusivirran taidetta.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin aikaan yhtenäinen, Uusiviralle ja hänen kohderyhmälleen sopiva visuaalinen identiteetti, sen raameja noudattava verkkosivusto ja toimiva verkkokauppa. Instagram-seuraajien määrä ja liikenne verkkosivuilla lähtivät kasvuun kampanjan myötä.
The psychological aspects of colors and shapes were studied to achieve appropriate effects and consistency on all the elements in visual identity. The logo was designed utilizing golden ratio. WordPress site was built using a child theme and contents compiled together with the assignor. Three different eCommerce plugins were compared to find a suitable one for selling her art directly on the website. WooCommerce was proven significantly better than the other two, thus brought into use. A month after publishing the site and collecting feedback the Instagram campaign, an art giveaway promoting the website, was launched.
The results were a consistent visual identity, fitting the artist and her audience, as well as a coherent website with a functioning webstore. Number of followers on Instagram as well as web traffic increased in consequence of the campaign.