Henkilöbrändin kehittäminen
Ylisuutari, Pietro; Ylisuutari, Roope (2021)
Ylisuutari, Pietro
Ylisuutari, Roope
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061415963
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061415963
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia henkilöbrändäystä ja syventyä artistin henkilöbrändäykseen ja siihen, kuinka sosiaalista mediaa voi käyttää hyväksi henkilöbrändin markkinoinnissa. Opinnäytetyössä käsiteltiin myös brändin visuaalisen ilmeen taustalla toimivaa psykologiaa. Tutkittiin ja tehtiin taustatyötä siitä, kuinka kehittää Pietro-brändiä ja viedä sitä eteenpäin.
Lisäksi suunniteltiin ja toteutettiin opinnäytetyötä varten markkinointikampanja juuri julkaistulle kappaleelle Instagramissa. Huomattiin selvästi, millainen vaikutus markkinoinnilla oli kappaleen tilastotietoihin.
Opinnäytetyössä saatiin uusia näkökulmia siitä, kuinka henkilöbrändiä voi rakentaa ja edistää sekä miten suunnitella henkilöbrändin kasvua. Henkilöbrändäys on hyvin tärkeä osa artistiuran ja musiikkialalla menestymisen kannalta. Tästä syystä aihe oli henkilökohtaisesti meille hyvin tärkeä.
Lisäksi suunniteltiin ja toteutettiin opinnäytetyötä varten markkinointikampanja juuri julkaistulle kappaleelle Instagramissa. Huomattiin selvästi, millainen vaikutus markkinoinnilla oli kappaleen tilastotietoihin.
Opinnäytetyössä saatiin uusia näkökulmia siitä, kuinka henkilöbrändiä voi rakentaa ja edistää sekä miten suunnitella henkilöbrändin kasvua. Henkilöbrändäys on hyvin tärkeä osa artistiuran ja musiikkialalla menestymisen kannalta. Tästä syystä aihe oli henkilökohtaisesti meille hyvin tärkeä.