Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Käytännön opas pienyrityksen markkinointiin sosiaalisessa mediassa

Linnainsaari, Annika (2021)

 
Avaa tiedosto
Linnainsaari_Annika.pdf (887.7Kt)
OPAS.pdf (765.2Kt)
Lataukset: 


Linnainsaari, Annika
2021
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061616144
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli luoda käytännön opas, jonka avulla toimeksiantajayritys saa välineitä tehostaakseen markkinointiaan sosiaalisessa mediassa ja hankkiakseen tätä kautta lisää näkyvyyttä Suomen markkinoilla. Työn toimeksiantaja oli Kotajan tila, jonka tuote Finnish Plant Ruusun Terälehtihillo pyrittiin tuomaan paremmin kuluttajien tietoon sosiaalisen median avulla. Yritykselle rakennettiin käytännön opas avuksi sosiaalisessa mediassa markkinointiin. Oppaan tarkoitus oli tarjota selkeät ohjeet toimeksiantajan sosiaalisen median markkinointikäytön suunnitteluun, kanavien valintaan ja sisällön tuottamiseen. Opas rakennettiin niin, että sitä voivat käyttää myös muut pienet yritykset ja aloittavat yrittäjät. Yritysten on hyvä tiedostaa, mitä mahdollisuuksia sosiaalinen media tuo markkinointiin. Opinnäytetyöllä haluttiin perustella sosiaalisen median käyttöä, sekä innostaa ja opastaa yrityksiä sosiaalisessa mediassa markkinointiin. Lähteissä on kiinnitetty huomiota niiden monipuolisuuteen ja ajantasaisuuteen.

Teoriaosuudessa kerrotaan mitä on sosiaalinen media ja miten se eroaa printtimediasta. Työssä pohditaan, miten yritys voi suunnitella sosiaalisen median käyttöä markkinoinnissa, mitä sosiaalisen median kanavia on olemassa ja miten niitä hyödynnetään. Työssä keskitytään selvittämään minkälaista sisältöä sosiaaliseen mediaan kannattaa julkaista. Kehitysideoinnissa on työn tekijän ja toimeksiantajan yhteisiä ideoita.
 
The purpose of this functional thesis was to create a practical manual which would help the client to enhance its marketing on social media and help it gain more visibility in the Finnish market. The contractor of this thesis was the Kotaja farm, whose product Finnish Plant rose petal jam was intended to achieve more consumers' attraction through social media. A practical guide was built for the company to help it with marketing on social media. The purpose of the guide was to provide clear instructions on how to plan the client's social media marketing, select channels and produce content. The guide was built so that it can also be used by other small companies and start-up companies.

Companies should be aware of the opportunities that social media brings to marketing. The thesis aimed to justify the use of social media and to inspire and guide companies to marketing on social media. Attention has been paid on sources’ versatility and currentness.

The theory section explains what social media is and how it differs from print media. The work considers how a company can plan the use of social media in marketing, what kind social media channels exist and how to utilize them. The work focuses on finding out what kind of content to post on social media. The development ideas have been offered by the worker and the client.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste