Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Organizational Excellence Transformation to Service business ERA

Sormunen, Marko (2021)

 
Avaa tiedosto
Organizational Excellence_Transformation to service business era.pdf (1.263Mt)
Lataukset: 


Sormunen, Marko
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021062216533
Tiivistelmä
Tässä tutkimuksessa keskityttiin selvittämään yrityksen nykytilaa ja muutos tarpeita nykyisestä tuotteiden valmistaja-mallista siirtymisessä palveluliiketoimintamalliin . Yritys on 60 vuoden ikäinen pk-sektorin yritys, joka valmistaa laitteita kolmella eri liiketoiminnassa, käytettäväksi useilla toimialoilla. Jakelukanavana yrityksellä on valittu toimintatavaksi jälleenmyyjäverkoston ja OEM-valmistajien kautta.

Laadulliset ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät, kuten haastattelut, kysely ja vertailuanalyysi, olivat suunnitelma vastausten löytämiseksi tutkimuskysymyksiin, joissa palveluliiketoiminta oli ajuri muutokseen kohti asiakaslähtöistä palveluliiketoimintaa. Tutkittavat teoriat olivat palveluliiketoiminta ja -muotoilu, organisaatiokulttuuri ja muutoshallinta. Kaikki kolme valittiin tutkittavaksi, koska niillä on niin merkittävä rooli menestyksessä mukautua tuotevalmistajasta palveluntarjoajaksi.

Opinnäytetyön tuloksena on, että organisaation tulisi tietää, miksi ja mihin heidän tulisi pyrkiä ja miten parantaa sekä yrityskulttuuria, toimintatapaa että muutoshallintaa, jotka tukevat haluttua muutosta. Kaikki asiat ovat valtavia ja vievät aikaa vievästi, se ei tapahdu yhdessä yössä tai edes vuodessa, se vaatii pitkäaikaista ja päättäväistä johtajuutta, erinomaista viestintää ja määriteltyjä prosesseja unohtamatta jokaisen työntekijän asennetta sopeutua palveluliiketoimintaan ja asiakaslähtöiseen ajatteluun sekä toimintaan.
 
In this research focus was to find out the status of case company stance in the transformation service business era. The case company is 60 years old small/mid-size company manufacturing equipment in three different business lines, to be used in several industries. The distribution method is through dealer-network and OEM manufacturers. Qualitative and quantitative research methods like interviews, survey, and benchmarking was the plan to use to find answers to research questions, where service business was the driver to the transformation towards customer-centric service business.

Theory to be studied were service business and design, organizational culture, and change management. All three were selected due they have so significant role in the success to adapt the case company from product producer to service provider.

As an outcome of the thesis is that the organization should know why and where they should aim to and how to enhance both organizational culture, way of workings, and change management. All issues are huge and time-consuming to enhance, it does not happen overnight or even in a year, it requires long-lasting and determined leadership, excellent communication, and defined processes, without forgetting the most powerful issue in every employee.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste