Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

18–29-vuotiaiden ostokäyttäytyminen ja -tottumukset verkkokaupassa : Stockmann Oyj Abp

Ollila, Jonna (2021)

 
Avaa tiedosto
Jonna_Ollila.pdf (826.6Kt)
Lataukset: 


Ollila, Jonna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021062116507
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia 18–29-vuotiaiden ostokäyttäytymistä ja ostotottumuksia verkkokaupassa. Tavoitteena oli selvittää, mitkä tekijät vaikuttavat kohderyhmän varsinaiseen ostopäätökseen ja mitkä tekijät ovat verkkokäyttäytymisessä olennaisia tälle ikäryhmälle. Tarkoituksena oli perehtyä ostopolkuun ja ostopäätökseen vaikuttaviin tekijöihin kohderyhmän näkökulmasta. Tämä opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona tavaratalo- ja vähittäiskauppakonserni Stockmannille.

Työ toteutettiin kvantitatiivisena ja kvalitatiivisena tutkimuksena, jossa menetelminä käytettiin kyselyä sekä asiantuntijan haastattelua. Työn teoriaosuus toteutettiin kirjallisiin aineistoihin tutustuen. Työn rakenne on kolmiosainen, joka muodostuu teoreettisesta osiosta, tutkimuksellisesta osiosta ja loppupäätelmistä.

Työn tulokseksi saatiin, että kuluttajan ostopäätökseen vaikuttavat yleisesti sisäiset ja ulkoiset tekijät sekä asiakkaiden ominaisuudet. Kohderyhmän ostopäätökseen vaikuttaa hinta ja muiden kertomukset ja mielipiteet. Paljon puhutaan, että nämä sukupolvet ottavat hyvin vastaan teknologian kehittymisen ja ovat trenditietoisia ja kokeilunhaluisia, mutta tulokset antoivat ymmärtää tämän sukupolven pitävän myös perinteisistä asioista.

Tuloksia voidaan hyödyntää siihen, että osataan paremmin huomioida tämä ikäryhmä ja onnistutaan palvelemaan tätä ikäryhmää paremmin verkossa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste