Brändiarvon rakentaminen ja sosiaalisen median markkinointisuunnitelma: West Creative Oy
Brander, Rose (2021)
Brander, Rose
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021082317096
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021082317096
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli luoda sosiaalisen median markkinointisuunnitelma West Creative osakeyhtiölle. Toimeksiantajan tavoitteena oli välittyä digimarkkinoinnissa paremmin asiakkailleen brändin rakentajana. Työ tehtiin toimeksiantajan omat tavoitteet ja käytettävissä olevat resurssit huomioon ottaen.
Teoriaosuudessa käsiteltiin palvelukeskeistä liiketoimintaa, brändin rakentamista ja brändistrategiaa. Tämän lisäksi tarkasteltiin samankaltaisten yritysten markkinointia benchmarkingin avulla. Lisäksi käytettiin hyväksi erilaisia analysoinnin ja markkinoinnin malleja, kuten SWOT-analyysia, SMART-tavoitteiden luonti, AIDA-valinnat, sekä markkinoinnin vuosikello.
Lopputuloksena saatiin rakennettua sosiaalisen median markkinoinnin toimintasuunnitelma, jota toimeksiantaja voi hyödyntää markkinoinnissaan. Suunnitelma antaa käytännön ehdotuksia sisältöön ja tavoitteet, joiden pohjalta markkinointia voidaan kehittää.
Teoriaosuudessa käsiteltiin palvelukeskeistä liiketoimintaa, brändin rakentamista ja brändistrategiaa. Tämän lisäksi tarkasteltiin samankaltaisten yritysten markkinointia benchmarkingin avulla. Lisäksi käytettiin hyväksi erilaisia analysoinnin ja markkinoinnin malleja, kuten SWOT-analyysia, SMART-tavoitteiden luonti, AIDA-valinnat, sekä markkinoinnin vuosikello.
Lopputuloksena saatiin rakennettua sosiaalisen median markkinoinnin toimintasuunnitelma, jota toimeksiantaja voi hyödyntää markkinoinnissaan. Suunnitelma antaa käytännön ehdotuksia sisältöön ja tavoitteet, joiden pohjalta markkinointia voidaan kehittää.