Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vaikuttajien käyttö osana festivaalien markkinointia

Lindblom, Tiia (2021)

 
Avaa tiedosto
Lindblom_Tiia.pdf (864.7Kt)
Lataukset: 


Lindblom, Tiia
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021083017242
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia vaikuttajien käyttöä osana musiikkifestivaalien markkinointia. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten vaikuttajia hyödynnetään osana musiikkifestivaalien markkinointia. Lisäksi selvitettiin, miten vaikuttajamarkkinointia toteutetaan, mitkä tekijät vaikuttavat vaikuttajien valintaan sekä mitä vaikuttajamarkkinoinnilla tavoitellaan.

Opinnäytetyön pohjana on tietoperusta, jossa käsitellään vaikuttajamarkkinointia ja festivaalitapahtuman markkinointia. Tietoperustassa perehdytään siihen, kuinka vaikuttajia voidaan hyödyntää festivaalien markkinoinnissa. Lisäksi perehdytään tarkemmin sosiaalisen median vaikuttajiin, tapahtumamarkkinointiin ja festivaalitapahtumiin. Työn empiirinen osuus toteutettiin laadullista tutkimusmenetelmää käyttäen. Tutkimusta varten haastateltiin neljää eri festivaalien markkinoinnin parissa työskentelevää henkilöä. Tutkimus toteutettiin keväällä 2021.

Tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että vaikuttajien käyttö tapahtumien markkinoinnissa on kasvattanut suosiota viime vuosien aikana.
Vaikuttajamarkkinoinnin nähdään olevan tärkeässä ja kasvavassa roolissa festivaalien markkinointia. Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että vaikuttajamarkkinoinnin käytössä on paljon hyötyjä. Vaikuttajien avulla onnistutaan tavoittamaan festivaalin nykyiset kävijät sekä potentiaaliset uudet asiakkaat. Lisäksi vaikuttajien avulla voidaan luoda kiinnostavaa ja kohderyhmää puhuttelevaa sisältöä. Vaikuttajia hyödynnetään sisällöntuotannossa ja he voivat luoda sisältöä niin omiin kuin festivaalin sosiaalisen median kanaviin.

Vaikuttajamarkkinointi on suosiossa, mutta vaikuttajien käyttöä tapahtumien markkinoinnissa on tutkittu vähän. Näin ollen työ on ajankohtainen ja antaa aiheesta hyödyllistä tietoa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste