Halal-lihan ostoaikomukset
Al-Kharsani, Ali (2021)
Al-Kharsani, Ali
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021090817567
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021090817567
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on tutkia, kannattaako K-Supermarket Pikantin myydä Halal-lihaa. Työn tavoitteena on tehdä selvitys tuotteen kysynnästä ja kaupan valikoimiin ottamisen kannattavuudesta.
Opinnäytetyössä on kolme tutkimuskysymystä. Ensimmäinen tutkimuskysy-mys on: kuinka paljon alueella on kysyntää Halal-lihalle? Toinen tutkimuskysy-mys: paljonko Mikkelin alueella on potentiaalisia asiakkaita? Kolmas tutkimus-kysymys: Millaisia ovat asiakkaiden Halal-lihan ostotottumukset? Opinnäyte-työn toimeksiantaja on K-Supermarket Pikantti.
Opinnäytetyössä käytetään kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimus to-teutettiin kyselytutkimuksella. Kyselylinkkiä lähetettiin eri tahojen kautta asiak-kaille. Kyselytutkimuksen avulla haluttiin saada selville, kuinka suuri Halal-li-han mahdollinen asiakasmäärä olisi. Selvitetään myös, onko Halal-lihan myynti kannattavaa K-Supermarket Pikantissa.
Kyselytutkimuksen perusteella Mikkelissä on jonkin verran potentiaalisia asi-akkaita Halal-lihalle. Useimmat vastanneista ovat sitä mieltä, että he pitävät sitä tärkeänä, että Mikkelissä myytäisiin Halal-lihaa.
Opinnäytetyössä on kolme tutkimuskysymystä. Ensimmäinen tutkimuskysy-mys on: kuinka paljon alueella on kysyntää Halal-lihalle? Toinen tutkimuskysy-mys: paljonko Mikkelin alueella on potentiaalisia asiakkaita? Kolmas tutkimus-kysymys: Millaisia ovat asiakkaiden Halal-lihan ostotottumukset? Opinnäyte-työn toimeksiantaja on K-Supermarket Pikantti.
Opinnäytetyössä käytetään kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimus to-teutettiin kyselytutkimuksella. Kyselylinkkiä lähetettiin eri tahojen kautta asiak-kaille. Kyselytutkimuksen avulla haluttiin saada selville, kuinka suuri Halal-li-han mahdollinen asiakasmäärä olisi. Selvitetään myös, onko Halal-lihan myynti kannattavaa K-Supermarket Pikantissa.
Kyselytutkimuksen perusteella Mikkelissä on jonkin verran potentiaalisia asi-akkaita Halal-lihalle. Useimmat vastanneista ovat sitä mieltä, että he pitävät sitä tärkeänä, että Mikkelissä myytäisiin Halal-lihaa.