Myynnin tehostaminen kriisin keskellä
Suominen, Samu (2021)
Suominen, Samu
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021091017655
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021091017655
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tarkastella myynnin tehostamista yrityksissä kriisin keskellä. Opinnäytetyö tutki Case-tyyppisesti Yritys X:n toimintamalleja, sekä kykyä muuntautua vallitsevan olotilan mukaisesti. Lisäksi tarkoituksena oli tutkia, mitkä ovat ne keinot, joilla yritys loi kilpailuetua kilpailijoihinsa verrattuna ja miten se kriisistä hyötyi.
Teksti rakentuu Case-esimerkin pohjalle, kertoen Yritys X:n toiminnasta ja ratkaisuista kesken COVID-19 pandemian. Alussa käydään yleisesti läpi kriisien keskellä selviyty-mistä, kuten 1990-luvun lama, 2000-luvun finanssikriisi, sekä meneillään oleva korona-viruspandemia. Näin saadaan vertailupohjaa kriisin keskellä selviytymiseen. Case esi-merkissä käsitellään Yritys X:n myynnillisiä muutoksia sekä niiden vaikutusta yrityksen liikevaihtoon ja kriisin keskellä tapahtuvaan myynnin tehostamiseen.
Tutkimus pohjautuu yritys X:n johtotehtävissä toimivien henkilöiden haastatteluihin, sekä tutkimuksiin siitä, mitkä toimenpiteet olisivat voitu tehdä toisin. Lisäksi case-esimerkki avaa sitä, kuinka juuri Yritys X onnistui tehostamaan myyntiä pandemian keskellä epä-varmuudesta huolimatta.
Teksti rakentuu Case-esimerkin pohjalle, kertoen Yritys X:n toiminnasta ja ratkaisuista kesken COVID-19 pandemian. Alussa käydään yleisesti läpi kriisien keskellä selviyty-mistä, kuten 1990-luvun lama, 2000-luvun finanssikriisi, sekä meneillään oleva korona-viruspandemia. Näin saadaan vertailupohjaa kriisin keskellä selviytymiseen. Case esi-merkissä käsitellään Yritys X:n myynnillisiä muutoksia sekä niiden vaikutusta yrityksen liikevaihtoon ja kriisin keskellä tapahtuvaan myynnin tehostamiseen.
Tutkimus pohjautuu yritys X:n johtotehtävissä toimivien henkilöiden haastatteluihin, sekä tutkimuksiin siitä, mitkä toimenpiteet olisivat voitu tehdä toisin. Lisäksi case-esimerkki avaa sitä, kuinka juuri Yritys X onnistui tehostamaan myyntiä pandemian keskellä epä-varmuudesta huolimatta.