Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkuusmarkkinoinnin visiota toteuttamassa : osaamisen ja työmallien kehittäminen suuressa tietoliikenneyhtiössä

Lavonen, Jasmin (2021)

 
Avaa tiedosto
Jasmin_Lavonen.pdf (1.986Mt)
Lataukset: 


Lavonen, Jasmin
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021091317726
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Suomessa toimivan tietoliikenneyhtiön kuluttajaliiketoiminnan asiakkuusmarkkinoinnin tiimin osaamista ja työmalleja määritetyn vision toteuttamiseksi. Kohdeyrityksen kuluttajaliiketoiminnan asiakkuusmarkkinoinnin vision ytimessä on personoitu, one-to-one-tyyppinen kohennettu markkinointi kuluttaja-asiakkaille juuri heitä kiinnostavista aiheista, juuri heille oikeassa kanavassa ja juuri oikeaan aikaan.

Jotta asiakkuusmarkkinoinnin tiimi pystyy toteuttamaan asetetun vision, sen on kehitettävä osaamistaan sekä työmallejaan sisäisten sidosryhmien kanssa. Työn tavoitteena oli kartoittaa asiakkuusmarkkinoinnin tulevaisuudessa tarvitsemaa osaamista, tunnistaa esteitä osaamisen kehityksen tiellä sekä kehittää tiimin ja sisäisten sidosryhmien välisiä työmalleja.

Työn tutkimus toteutettiin tapaustutkimuksena. Aineiston keruu tehtiin haastattelemalla asiakkuusmarkkinoinnin tiimin sekä tärkeimpien sisäisten sidosryhmien jäseniä. Haastattelut toteutettiin avoimena haastatteluna, ja vastausten analysoinnissa hyödynnettiin sisällönanalyysin keinoja. Tutkimuksen tueksi tehtiin lisäksi omaa tiedonhankintaa haastattelemalla asiakkuusmarkkinoinnin alan kolmea asiantuntijaa. Kaikki haastattelut toteutettiin huhti-toukokuussa 2021.

Tutkimuksen tuloksena asiakkuusmarkkinoinnin tiimin osaamisesta tunnistettiin useita kehityskohteita, osaamisen kehittämisen esteitä sekä parannuskohteita yhteistyössä ja työmalleissa. Asiakkuusmarkkinoinnin tiimin osaamisen tunnistettiin olevan eritasoista, jolloin eri tasoryhmille syntyi erilaisia ehdotuksia osaamisen kehittämiseksi. Osaamisen kehittämisen suurimmiksi esteiksi tunnistettiin ajan- ja itseohjautuvuuden puute sekä organisaatiossa vallitseva suorituskeskeinen työmalli. Tärkeimmiksi ratkaisuiksi näihin haasteisiin esitettiin työajan allokoimista osaamisen kehittämiselle, parempaa itseohjautuvuuden tukemista ja toimenpiteiden karsimista dataohjautuvasti priorisoiden vain liiketoiminnan kannalta tärkeimpiä. Työmallien kehittämiseksi työssä muodostettiin ehdotus pilotin järjestämisestä, jonka tavoitteena on tehostaa yhteistyötä ja jättää näin enemmän työarjessa aikaa osaamisen kehittämiselle.

Opinnäytetyön lopussa arvioidaan tehdyn tutkimuksen validiteettia ja reliabiliteettia, esitellään kohdeorganisaatiolta saatu palaute ja ehdotetaan täydentäviä jatkotutkimusaiheita.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste