Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Muutosjohtaminen yrityskaupan aikana. Imatran Valtionhotelli

Erinko, Joni (2021)

 
Avaa tiedosto
Erinko_Joni.pdf (442.1Kt)
Lataukset: 


Erinko, Joni
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021092217972
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin, kuinka Scandic Hotels Oy onnistui muutosjohtamisessa Imatran Valtionhotellissa vuonna 2018 tapahtuneen uudelleen brändäyksen aikana. Työn tavoittee-na on selvittää kuinka, etenkin yrityksen johto sekä alueelliset, että talon omat esihenkilöt onnistuivat muutosjohtamisessa ja siten selvittää missä asioissa oli onnistuttu ja mihin asi-oihin voisi tulevaisuudessa kiinnittää huomiota.

Keskeisimpinä tutkimusmenetelminä työssä käytettiin määrällisiä eli kvantitatiivista tutki-musmenetelmää sekä laadullista eli kvalitatiivisia tutkimusmenetelmää eli työssä käytettiin niin sanottua triangulaatiota ja tutkimus oli selvittävä tutkimus. Tutkimuksen teoriatiedon keruuseen käytettiin työssä erilaisia kirjalähteitä sekä verkkolähteitä. Työssä käytetty kyse-ly toteutettiin sähköisenä kyselynä ja sen työkaluna käytettiin Webropol-kyselypohjaa. Ky-sely jaettiin henkilökunnan sähköposteihin ja vastaamiseen annettiin kolme viikkoa aikaa. Työssä käsitellään Scandic Hotelssin, Restellin ja Imatran Valtionhotellin taustoja ja histori-aa. Työssä käsitellään myös muutosjohtamisen keskeisimpiä käsitteitä.

Kyselyyn vastasi 73 % kyselyn saaneista, joten tutkimus on luotettava. Tutkimuksessa sel-visi, että Scandic Hotels Oy oli onnistunut muutosjohtamisessa yrityskaupan ja sitä seu-ranneen uudelleen organisoinnin osalta Imatran Valtionhotellissa hyvin. Viestinnässä ja koulutuksessa oli onnistuttu ja myös Scandicin arvojen, johtamiskulttuurin ja toimintatapo-jen koulutuksessa oli onnistuttu. Kuitenkin selvisi, että henkilöstön mielestä arvojen ja toi-mintatapojen omaksuntaan ja keskustelutilaisuuksiin oli varattu liian vähän aikaa ja myös lähiesihenkilöiden läsnäolossa huomattiin puutteita.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste