Palveluyrityksen digimarkkinointisuunnitelma : Case: Oiva Hankintapalvelut Oy
Sotejeff, Selina (2021)
Sotejeff, Selina
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021092818115
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021092818115
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee digitaalista markkinointia. Opinnäytetyön toimeksiantaja on helsinkiläinen Oiva Hankintapalvelut Oy, joka kilpailuttaa muun muassa HoReCa-alan palveluja eri yrityksille. Oiva Hankintapalvelut Oy on vasta perustettu pieni yritys, joten yritykseltä puuttuu digimarkkinointisuunnitelma. Yrityksellä on tällä hetkellä verkkosivut.
Teoriaosuudessa on käsitelty digimarkkinointia yleisellä tasolla ja kerrottu yrityksen tarpeet. Empiirisessä osiossa käsitellään Oiva Hankintapalvelut Oy:n nykyistä markkinointia ja digitaalisen markkinoinnin kehittämistä. Tavoitteena tässä työssä oli luoda Oiva Hankintapalvelut Oy:lle valmiit ja yhtenäiset sosiaalisen median sivustot sekä tuottaa sosiaalisen median sisältöä ja luoda Oiva Hankintapalvelut Oy:lle digimarkkinoinnin suunnitelma.
Lopputuloksena on valmis digimarkkinoinnin suunnitelma, johon yritys voi pohjata markkinointinsa. Yrityksen on helppo jatkaa markkinointia, koska yritykselle luotiin osana opinnäytetyötä markkinointimateriaaleja ja sisältöä markkinointikanaville.
Teoriaosuudessa on käsitelty digimarkkinointia yleisellä tasolla ja kerrottu yrityksen tarpeet. Empiirisessä osiossa käsitellään Oiva Hankintapalvelut Oy:n nykyistä markkinointia ja digitaalisen markkinoinnin kehittämistä. Tavoitteena tässä työssä oli luoda Oiva Hankintapalvelut Oy:lle valmiit ja yhtenäiset sosiaalisen median sivustot sekä tuottaa sosiaalisen median sisältöä ja luoda Oiva Hankintapalvelut Oy:lle digimarkkinoinnin suunnitelma.
Lopputuloksena on valmis digimarkkinoinnin suunnitelma, johon yritys voi pohjata markkinointinsa. Yrityksen on helppo jatkaa markkinointia, koska yritykselle luotiin osana opinnäytetyötä markkinointimateriaaleja ja sisältöä markkinointikanaville.